Monday, December 9, 2013

kakiku sakit

Senaman skipping  atau biasa disebut lompat tali  merupakan senaman yang sihat tapi yang tak sihatnya aku.2 minggu lepas aku ada membeli skipping root (tali skipping) dalam 3,4 hari aku belatih bersenam skipping kat dalam rumah ok je sbb aku cuba cecah hujung jari kaki saja semasa skipping. pada 2 hb 12.2013 aku saja ter cuba skipping cecah tapak kaki 2 kali aku lompat kaki aku tercedera pada pergelangan tumit kakim sebelah kanan dah le tu dalam 5 hari aku tak bagitahu dekat mak aku,aku ingat tak apa nanti ia akan sembuh sebab tiap malam sebelum tidur aku sapu minyak urut.tapi duk macam tu jugak rasa sakitnya baru aku bagitahu 2.3 hari yang lepas memang bengkak,kalau bangun tidur pada mulanya rasa ngilu menucuk bila ringankan kaki hingga ke bilik air


Sampai ke hari ini kaki aku masih sakit,aku rasa esok nak cuba ubat sakit urat dekat farmasi tengok dulu macam mana kalau tak bleh nak ke hospital dan kalau bengkak aku surut dan tak boleh jugak barulah aku nak pergi mengurut untuk menyembuhkan cedera tersebut.

ada aku dapat perghtua“Kalau kaki bengkak, rendam kaki pakai air garam. Airnya hangat-hangat kuku, setelah itu dipijat menggunakan obat urut. Itu dilaku dua kali sehari. Enggak sampai seminggu, bengkaknya pasti hilang,”

Titik Refleksologi pada tapak kaki



tengoklah dulu keadaan macam mana aduh...duh..duh mak kaki sakit

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping