Saturday, May 22, 2021

Rasanya mak salah makan ubat

 Assalamualaikum buat pengetahuan umum saya di rumah hari ini telah buat check dan services apa yang patut saya dapati banyak ubat sampingan  yang saya belikan di farmasi dalam bakul sebelah katil  mak.


Bakul ubat disebelah katil.

Doc asyik tanyakan ubat sampingan apa selalunya mak makan...saya pun terfikir untuk check semula ubat sampingan mak makan.

Isi di dalam pek tak betul ubat migrain pening kepala maksu pek dalam pek sakit urat.



Salah label pek sakit urat




Sebenarnya ubat pening


hari tu ubat kucing maksu pek bersama ubat farmasi dia maka saya telah asingkan

Ini pun kebetulan man service rumah rawang sarang labah labah l area rumah dan vacum tengah berehat terfikirkan sesuatu tentang pertanyaan doc berkali kali kemarin.

.sudah 3,4 kali saya check ubat sebelum ini saya pastikan dan check nama ubat untuk apa?

Saya dah label dah ubat sebarangan tidak boleh makan perlu nasihat doc

Banyak lagi ubat salah dan khilaf erti kan bagi maksu ubat bengkak gusi mulut ini man baru labelkan maybe maksu ingat ubat bengkan angotabadan



Ubat bengkak???



Ubat bengkak gusi gigi

Saya sudah label


Ubat bengkak gusi gigi


Ubat sakit ???




Ubat sakit bengkak



Saya telah labelkan ubat  sakit bengkak


Dan banyak lagi ubat ubatan hospital dsbg lagi buat saya juga letih pening fikirkan tentang mak

 alhamdulillah pagi tadi doc tel kalau tak ada apa masalah esok mungkin mak semakin baik hari ini tidak boleh melawat mak sebab kuarintin wabak covid-19 .

Doc cakap mak dah boleh discaj esok sekiranya okay.mak perlu makan ubat treatment rawatan selepas ni perlu hadir dan ubat makan yang baik bagi mak sekali ambil RM300 doc tanya saya kerja dgn kerajaan ka saya cakap anak saudara adalah lepas tu doc tanya abah ada pencen doc nak clim pencen abah saya cakap tak payah nnt saya discuss dengan dgn adik beradik saya juga tiada masalah.saya juga telah beritahu kepada abah dan saudara mara bagi kami tidak ada masalah.

Syukurlah harap mak cepat sembuh dari sakit.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping