Monday, May 10, 2021

Repair telefon

 Soket telefon lama sudah rosak dari 4 tahun lepas




Technical technician main sumbat join wire macam tu saja 4 tahun lepas

Selepas saya tiada masa waktu bertugas bekerja saya abaikan asal bunyi dering dan boleh di gunakan kerana baru baru ini telefon rumah saya bermasalah

Saya ke kedai elektronik di bagan Butterworth area Telaga Air belakang TM

Dan saya repair apa yang patut


Ini sudah siap di pasang


Sampel yang saya belikan


Wire cabel tel 15 meter untuk kemudahan berdekatan dengan emak

Total RM 27

Dah la tu something wrong tak berbunyi pulak saya call dan buat report TM panggil technical support

Rupanya di luar kawasan rumah saya wire yang di gantikan 5 tahun lepas ke rumah saya injet join wire di rumah saya sudah berkarat

Alhamdulillah semua kembali stabil

Cuma sebelum ni bulan lepas saya terpaksa jelaskan bil tel RM 68.60 saya bayar RM 70 dua kali ganda double yela pada bulan lepas saya kesuntukan masa balik dari kerja dan dalam tak di rancang saya jelaskan bil tel rumah guna akaun no tel rumah.resit pun saya tak snap pic hujan basah tak ingat jadi penghujung bulan saya check pembiayaan bil tel saya still sama belum berbayar dan saya pergi bayarkan RM 70.00 seperti biasa sebelum ini saya masuk log ke ni akaun tel rumah  Rashid Ariffin  aruah bapa saudara Pakngah saya no tel rumah

So okaylah tu di bulan ini sure TM carhge report technical support dan bayaran bil



No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping