Saturday, May 22, 2021

Fikirkan jua senyum dalam bersedih

 

Gambar ini samada ketika muda muda dahulu 



Senyuman adalah satu sedekah niat ikhlaskan di hati walaupun diri saya sendiri juga di dalam pelbagai masalah agar yang melihat saya tersenyum mereka senang hati nya jua memandang sesama insan manusia diciptakan oleh Allah SWT


Sayang mak saya dah pergi melawat mak jam dia duk tunggu saya seharian hari ini 8.50 - 10.30! Pm

Saya lap badan mak alihkan ruam peluh di belakang badan tukar lampin,lap rambut ,lap tuala sapu cream baby deeper boh bedak ruam , doc bagi ubat suruh man bagi makan ubat mak makan ,mak minum misi cakap mak dah makan bubur sahaja,mak saya sudah  uzur cakap dan pesan tak berhenti man sedih saya nak jaga mak hingga ke akhir hayat mak insyaallah tuhan panjang kanlah umur mak peluk cium sayang banyak banyak di pipi mak.esok man nak jumpa mak lagi agar doc benarkan pulang.man nak cari pahala bela mak

Saya tiba sampai di rumah saya lebih kurang 11 malam yang saya rasa sesuatu yang tidak kena dengan rumah saya lampu bilik di nyalakan dan majikan suruh saya buat satu surat dan maklum kepada branch assistant manager puan liza dlm surat ambil unpaid leave..day leave ka macam mana lantas saya teringat sebuah buku log diary 2002 Affin bank saya sebenarnya sudah menjangka sesuatu perkara yang tidak di ingini berlaku di dalam buku tersebut di mana saya telah bersiap sedia beberapa plan sampel surat in English dalam BI menghadapinya sebarang kemungkinan di masa hadapan yang sesuai munasabah logik di terima oleh majikan untuk support bekerja di masa akan datang untuk success dan progresif di dalam kehidupan mencari rezeki.

Saya sibuk mencari tak jumpa rasanya sudah hampir dekat 2 bulan tidak nampak buku tu.saya duduk terdiam di sofa tanpa membuka tv hanya on fan dan lampu.

Seperkara kenapa pula lampu di bilik saya bernyala semasa saya tempuh untuk mencari ketika balik saya sedia kala berehat di sofa dan memikirkan apakah, bagai mana harus saya hadapi.dan membalas msg boss dari majikan.

Saya perhatikan seketul batu ambient trapi kesihatan di letakkan di meja sebelahan sofa yang sebelum ini saya ceritakan kenapa pula ia semakin kasar dan saya kaji dari pic yang sebelum ini kenapa pula ia nya semakin dalam sumbing ya dan agak kasar cuba anda bandingkan saya tidak tipu.


Ini jisim batu ambient sekarang akan tetapi agak dalam

Cuba bandingkan yang sebelum ini


Dan pic di cerita sebelum ini agak tipis so di sini saya benar benar yelah cuba anda fikirkan sekiranya diri anda duduk di tempat saya.

Saya sebenarnya akan terang dan terangkan yang jelas juga sebelum ini kekadang banyak barangan saya tidak temui kerana saya sibuk dengan kerja sebelum ini serta adakalanya duit ringgit saya juga hilang baru baru ini pun sampul duit raya hilang di dalam beg sandang. Begitu juga dengan rokok DLL.

Saya benar benar saya cakapkan sememangnya orang suka mengambil kesempatan ke atas harta benda saya percayalah sebelum ini dan dari sejak dahulu saya hanya mampu katakan biarlah karma yang akan membalasnya.

Tuhan ada dan tuhan yang tahu dan tuhan yang memberi saya rezeki.bukan mulut orang yang megeji dan sebagainya.

Ingat lah...

Dan dalam banyak sampul yang simpan di tepi katil mak ada lagi surat ini yang mak simpan verry spoil lah ya lah i should Not going back lah but i'm really miss my mum i loves my mum and my home and my kampung



Saya sekarang tengah pening fikirkan kepada syarikat dan boss yang berwibawa kerana sebelum ini memanglah saya nak di ikutkan comform dalam komitment kerja yang telah di tetapkan oleh kerana keadaan mak saya tidak beberapa sihat sebelum ini syarikat majikan saya menetapkan saya untuk urus support rest day S/A IGS dalam masa yang sama mak saya sakit serangan strok  same to be illness itu yang membimbangkan saya dalam situasi sebegini dan saya juga keberatan juga nak beri alasan yang sama untuk syarat saya mengabil cuti yang sah dan perlu diluluskan oleh majikan.

Harap saya tidak hilang topik saya juga amat perlukan pekerjaan agar lebih terjamin masa depan saya.kerana untuk mendapatkan kerja yang sesuai di masa kini juga sukar.

Just got future


Jadi sekarang saya perlu menetapkan beberapa hari seterusnya bagi tempoh masa yang di perlukan PR syarikat juga perlu tahu bilakah sewajarnya keadaannya yang boleh di terima untuk hadir bekerja.


Inilah surat pelepasan yang saya printkan


Jadual duty shif dalam proses 2 minggu 


Duty shif di bulan puasa baru baru ini.


Jadual duty shif yang saya terpaksa tanguhkan.di sini majikan beritahu saya bahawa S/A di Penang bermakna rezeki mereka support rest day seperti berjalan seperti biasa.



Saya sudah Bgtau dlm surat ambilunpaid leave..Tak ada gaji. Takpa takpa. Ok la tu kot

Boss majikan cakap Xpa setelkn dlu hal org tua.

Nanti saya ambil Surat doctor untuk kepilkan tunjuk pd majikan untuk pelepasan kerja. la ni, pkp skrg ni kuat, 



Double check duty  in APRIL




Double check in MAY















No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping