Saturday, March 14, 2015

kecewa

Hari ni kecewa untuk mencoret sesuatu di laman sesawang milik aku. Aku kecewa untuk mencoret sesuatu yang dah lama aku rasa ingin abadikan disini. Ya, aku nak coret sesuatu untuk insan istimewa dalam hidup aku. Seorang insan yang terlalu banyak baktinya pada diri aku. Beliau yang terlalu bersusah payah untuk seorang anak. Ya, beliau mak aku.mak tercinta. janganlah terguris hati dengan nasib dan takdir kita

maksu,yam, panggilan dalam adik beradik  beradik untuk seorang ibu tua yang kini makin dimamah usia. ibu tua yang masih gagah menjaga makan minum aku di rumah rezeki demi anaknya yang seorang. ibu tua yang begitu tegas dalam membuat keputusan. ibu tua yang begitu tabah mengharungi liku liku hidup ketika mengambil keputusan menjaga aku sejak abah aku berpisah dengan mak aku. ibu tua itu mak aku.

Jarang aku bercerita mengenai ibu. Aku lebih senang bercerita mengenai apa yang aku rasa. Tapi hari ini bila aku sediri di bilik (aku sedang aku terkenang hubungan aku dan adik beradik sudah semakin jauh.Kalau adik beradik balik ke kampung malas nak datang ke rumah mak aku melainkan kami yang jemput diri sendiri ke rumah maklong aku di depan rumah,memang kalau tak ada maklong aku kat rumah kalau mereka balik singgah makan kenduri di kampung mereka tak akan singgah berjumpa dengan mak aku di rumah

kemarin kali yang keberapa memang tak terbilang  ada adik beradik datang hanya ke rumah maklong aku Sungguh aku sedih,sakit,pedih wajah tua mak.terasa hati dan juga aku.bukan wang ringgit dan makanan yang di minta bagi kami, hanya bersua dengan mak aku pun sudah sekurang-kurangnya tanda ingat akan mak cukuplah kalau bukanya aku,cuma genarasi adik beradik aku sekarang sudah lupakan kami.inikan mak aku masih ada kalau tiada tak ada sapa pedulikan sebab kami cukup susah.Aku tahu mak kecewa yang teramat.

aku sendiri pun tahu mereka sengaja buat tak endah dengan aku dan mak mereka sudah lain dan ada keluarga dan anak2.tapi itulah kenyataan aku sakit tak boleh bekerja tak macam mereka berjaya dan anak2 mereka berjaya Sungguh aku sedih,sakit,pedih wajah tua mak menangis kemarin.kami tercicir dan tersingkir dari kemesraan adik beradik saudara malah selalu di salahkan mak dan aku di kata macam-macam.kami terima dengan walaupun pahit.

Cukuplah aku berserita tentang kekecewaan buat aku tewas dari kegagalan selamanya jikalau aku mengenangkannya.sekarang aku beruntung masih mempuyai mak.Aku boleh dikatakan aku anak mak. Haha.walaupun kami selalu betekak di rumah Dulu aku selalu mengaku aku  akan beri kebahgiaan kepada mak aku.Dalam keluarga kecil kami, mak lah ibu tua yang terlalu istimewa. aku sayang mak selamanya.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping