Tuesday, August 9, 2016

Kabel TM Kena Curi - Seminggu Offline

Tak tahu nak kata apa bila terjadi keadaan ini! Terlalu kecewa, marah dan  semua perasaan benci kepada pelaku menjerat diri.     Marah pada diri sendiripun ada, kerana tak mampu melakukan sesuatu untuk mendidik  masyarakat supaya membaiki keadaan ini, tapi bila difikirkan akan siapalah diri ini untuk bertindak sampai tahap itu keadaan menjadi biasa kembali dan reda...

Marah pada pihak bekuasa pun ada. Ya tiada rondaan yang dibuat!    Tapi yang pastinya dari 3 hb Ogos hingga kesaat ini 7:19 pagi  10 hb Ogos baru line internet boleh online! Puncanya ialah kabel TM kena curi ! Pencurinya tak tahulah... Yang pastinya ada orang curi waktu malam hari . Walaupun pencuri berjaya memotong kabel ! Sedihnya- Inilah acuan yang kita bina 50 tahun lebih kita merdeka! Kg. aku ,

Tolong jangan kata susah dan mustahil. Tiada yang mustahil jika ada komitmen dari semua kakitangan!     Kos yang terlibat memang ada yang tinggi namun jika tidak ditangani dengan bijak kosnya juga tetap akan meningkat pada jangka masa yang panjang!     Saya bukan jurutera untuk menghuraikan semua juga bukan ahli ekonomi untuk menilai semua kos, namun TM perlu mengkaji dan memberi komitmen yang luas untuk selamat daripada di curi.

Aku macam biasa la tak da kerja seminggu aku bersihkan persekitaran rumah cabut rumput,gunting pokok,tebang pokok,tanam pokok siram pokok tinggal kat belakang rumah saja belum lagi.kay la daripada takda apa nak buat success juga keje aku di rumah ea..diam tak diam masa takda internet kat umah tapi selalunya aku pun jarang online kalau online pun di waktu malam FB pun dah tak buka sebualan dah.. siang aku kebiasaanya sibuk. malam pula letih tidur.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping