Tuesday, April 18, 2017

REPAIR..itu ini

kejadian bulan april 2017 punya cerita. Ada lagi 2 - 3 story awal tahun ni yang  terperam kat kepala ni. 

Masa tu la tah camne, aku tarik brek tangan depan. Tak makan Aku pandang beg duit... Aku pun sama cuak... " aku takde nak belanja hujung bulan neyh..."

Ehh.. Apek repair kipas dah hantar dengan TV tak mai hantar lagi belam sampai speirpart TV lagi
dalam bilik lagi motor yang utama kopak aku...How do i let go my daily tenses

Rapat-rapat nak tekan brek Takkan la bahaya?? Takde pulak menyeret tapi musykil lahh...  brek belakang tu dah terjengah nak guna brek- jengah kedai pomen aku. Ishh... ish... ish... hati tak sedap. Since mende  tu aku dah slowkan motosikal dah sebenornye walaupun aku tau  tu kereta punya lah berderet... sori haaa...terpedo-pedo berhenti

Tengok - tengok... Haaa... tu dia...brek pad disk haus. Acaner nih? Patut tukar ke tak? Sebab bujet aku  tu sangat tak selamat... jalan yang tengah sibuk ngan  yang bagak bagak lagi... Semua ehh laju! 

Petang Selasa kan?Selepas solot zohor kat surau rumah aku
 Orang bz ler. Aku pon, tapi dah stuck kejap fukir. Asal lori lalu je, kereta tu pon sama goyang... Ehh takutnya!

So lepas ai wassap kawan... Aku pacu jugak slow mo [ motion ]... Mengesot jugak le bawak kucing aku isang ke veterinar  dengan motor tu. Tu pon lepas jalan tu dah tak sibuk. Nasib ler kereta yang mengekor kat belakang time tu ehh...

Hantar balik rumah terus aku bawak moto Sambil tu kat kepala ni dok memikir... Macam mana la boleh macam-macam semenjak akhir-akhir neyh

By noon, aku balik jap n tukar kat kedai pomen yang brek pad yang ORI sebab kualitinya agak tahan lama dari yang biasa walaupun murah

Ish.. ish.. ish...baaaaru je tukar brek tangan depan bulan lepas sebab patah jatuh parking sekali dengan wirering dah 4 kali dariu bulan lepas sebab tikus kat rumah aku lapar di gigitnya wire lampu belakang motor aku..aku ambil tindakan sumbat kertas surat kabar lama kat ruang kosong dalam cover belakang motor aku isk macam seludup benda plak klu tengok hehehe la takla klu spotchek pon bukan ada apa kan... yela bila isi minyak rasa semcam ja duk usar bulan ni dah tukar minyak hitam dengan filter... sobb.. sob... sobb brek pad plak

Tapi syukur la jugak sebab masa berlaku tu time aku ada duit simpananrlobang je. Tokey kedai tu cakap aku tak bagi makan sama tikus,
aku cakap kucing kat rumah ada tengok saja
tokei kedai cakap kucing sudah kenyang
aku cakap haha tikus lapar

The kind behaviour that i hate....

kali ke empat aku pergi wirering tokei kedai cakap hang sudah kena buli sama tikus
hahahha
awal bulan april tukar minyak hitam dengan filter minyak enjin
sekarang tukar brek pad

 Aku mampu pandu selamat sampai ke rumah.. Syukur alhamdulillah!mandi gi solat asar plak kat surau dekat dengan rumah fantastik nya hidup ku hahaha

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping