Saturday, April 2, 2022

Mcm mcm

  • Moretiap hari, setiap bulan, dan setiap tahun, kita selalu rasa gaji kita tak cukup dan cepat habis, kan? Kita juga sent
      • Bercakap tentang gaji, rasanya hampir 90% aku bekerja akan menganggap gaji aku hanya 'cukup-cukup makan'. Maklumlah, ada macam-macam komitmen yang perlu dilangsaikan setiap bulan. Daripada motor Alhamdulillah selesai sudah bayar, rumah, sehinggalah ke makan minum, kucing peliharaan,b tel semuanya memerlukan duit.

        Aku kerja semata-mata stabilkan hal rumah nak sara hidup dan selalu berusaha nak buat 'duit tepi' simpanan sebab gaji tak cukup. Namun, walaupun dah buat lebih daripada satu kerja, ramai yang mengaku kewangan mereka masih tidak kukuh.

        Mengapa begitu bukan screaming gear approach me screaming in deepress , it dosent matter saya tak pernah buat loan 
      • Aku sediakan satu bahagian gaji untuk diberi kepada kestabilan setiap bulan?duit elaun oku,duit zakat,duit advance gaji,dan duit gaji dan duit pemberian zakat dari sepupu aku anak menakan pada mak aku Adakah aku kedekut kepada Pernahkah kita berkira setiap kali aku terima duit aku akan berikan pada aku walaupun yang tinggal pada aku hanya sebahagian kecil wang untuk membuat bakti kepada mereka? Persoalan di atas hanya diri sendiri yang boleh jawab.

      • Kekadang di tengah bulan aku sendiri tak cukup duit dan meminta berhutang dengan maklong aku semula dalam jumlah yang sedikit.


      • Barangkali, inilah satu-satunya perkara yang menjadikan gaji kita tak berkat dan tidak pernah cukup. Perasan tak?
    • Dulu selalu merungut pasal berbelanja dan aku memberi wang walaupun telah aku berikan wang pada aku sebelum berbelanja aku still kena bagi duit belanja tanggung perbelanjaan mak aku
    • aku duk nampak dan ingat duit zakat dan pemberian zakat dari anak saudara sepupu kepada aku malahan apa yang aku beri dan tanggung selama ini mak aku tak nampak duit aku mak aku hanya cakap duit aku hanya aku.
    Tiada siapa ambil peduli hal rumah dan mcm mcm flexible timeline profer control keadaan situasi di mana pertimbangan pertikai keikhlasan asyik dengan pelbagai isu urusan bnyk statik control hub penerangan.Alhamdulilah it's ok biasa lumrah kehidupan.saya
    tak pa aih..


    No comments:

    Muddy depression

    Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping