Tuesday, February 10, 2015

ayam goreng rempah herba


 Aku jarang makan ayam,sbb mak aku tak makan ayam,telur,sardin tu yang jarang masak even selalu sangat makan ikan.teringin nak meratah makanan yg liat2 akan ku hadam selagi boleh dan malas la masak yang lain selagi makanan yang sedia ada belum habis, tak pun aku re-create new menu using the existing herb food, yang penting jadi ubat kata mak aku

Tu la kadang2 bila memasak, kadang2 aku saja kacau daun kat dapur tidaknya pun aku jengok2 mak aku masak apa yang lalu nak telan, kadang2 ada yang boring jer, masak.

Kali ini terjadi bekalan rempah ayam goreng aku beli masih ada lagi, side dishes  itu hari. Sedikit tamak kejap jer licin pinggan nasi kalau mak aku masak masakan yang sedap2. At first risau gak boleh ker jadi ayam goreng rempah herba. Takper la... belum cuba belum tau.

Sedap rupanya ayam goreng ni

Bahan yang di kisar:
Lenkuas 2 inci ditumbuk halus
Halia      2 inci di tumbuk halus
Serai 4 batang di potong halus
Bawang besar 1 biji
Bawang putih 4 ulas

Gaulkan ke semua bahan ayam di potong kecil dari sebahagian/sebelah ayam dengan rempah ayam madu dengan bahan yang di kisar.kalau lagi baik perap selama 20 minit next panaskan minyak dan goreng.Done. agak2 masak jangan sampai hagus sudah la.

apa2 jer selagi tak memudaratkan perut.saja Share la.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping