Sunday, February 22, 2015

makngah meninggal

kemarin makngah aku (ibu saudara) atau kakak kepada mak aku meninggal.aku pula kaku tak terkata kurang pergaulan dengan adik beradik lain yang terpandang dan dibicarakan.18 hb feb 2015 tahun baru cina sekali lagi mak aku tinggalkan aku seorang di rumah sebelum ini pada hari raya krimas tahun lepas bapa saudara aku (pakcik Ani) meninggal. Malam khamis mak dan maklong pergi menunggu makngah aku di Hospital baling kedah selepas dapat kabar berita yang makngah aku sakit tiada harapan lagi

Minggu lepas aku dan mak baru sahaja menziarahri makngah aku di Hospital Metro sungai petani sebab terjatuh dalam bilik air giginya patah dan tak boleh berjalan manakala tangan sebelah kanan tak boleh angkat di rumah anaknya di kuala lumpur di bawa ke hospital Metro Sungai Petani,kedah masa aku pergi menziarah makngah tu keadaan makngah aku masih boleh bercakap.Selepas beberapa hari di bawa ke rumah anaknya di Baling kedah selepas tu makngah aku semakin teruk tak boleh makan atau bercakap

malam hari setelah menziarahi makngah aku bermimpi terlihat telur ayam kampung di tepi rumah aku,dalam mimpi aku pun memberi tahu kepada mak aku mak yang ayam bertelur di situ.mak aku kata mimpi terlihat telur ayam tak bagus.aku pun bertanya kepada mak aku kenapa mak aku kata adalah orang nak tinggalkan kita aku pun search kat tenet apakah maksudnya mimpi tuh memang tak baik yang memberi maksud akan mendapat kesusahan besar.

makngah aku meninggal pagi kemarin lebih kurang dalam pukul 11 pagi meninggal dan mayatnya dikuburkan di al-Barakah Tikam Batu kedah dekat dengan kubur pakngah aku. Makngah telah pergi,  kini sepupu2 aku menjadi yatim piatu seperti kehendak Allah, kehilangan ibu sebagaimana ia telah lebih dulu kehilangan ayah, daripada Allah yang sudah mentakdirkan sekalian takdir.syukurlah sepupu aku semuanya  sudah lapas tanggungjawap merka dan berjaya belaka.

sekiranya aku tak tahulah nak cakap macam mana aku saja yang masih belum tentu dengan kerjaya disebabkan sakit.keadaan ini amat merisaukan dan membimbang aku pada masa depan aku kelak terpaksalah aku tanggung sendiri inlah permasalahan yang aku sedang akan alami.sebab aku anak tunggal dan seorang diri.sekarang aku masih mempunyai ibu yg ckup menyayangi aku. dan insya-Allah aku ingin berbakti kepada mak aku selagi mak masih ada di dalam dunia ini...

kepada aruah makngah aku Ya Allah cucurilah rahmat ke atas nya.aku mendoakan kesejahteraan buat makngah semuga rohnya dirahmati Allah dan semuga roh makngah pergi dengan tenang dan dirahmati Allah ta'ala dan di tempatkan dikalangan orang2 beriman.Al-fatihah semoga makngah ku mendapat kan kesenangan di alam kubur amien...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping