Tuesday, October 9, 2018

Semuanya telah berubah

Aku baru-baru ini setelah bertemu dengan saudara mara dan sepupu sepapat aku tak sangka sekarang mereka telah berjaya dalam kehidupan dan memiliki keluarga kereta dan ada kehidupan sendiri yang lebih terjamin masa depan mereka.

Apabila terpandang wajahnya pasti aku geli hati lantas terbayang di fikiran aku kenangan dahulu iaitu sewaktu hendak belajar dan bsersekolah menaiki bas mungkin dia menyingsing sekolahnya sekolah perempuan convent.kami sememangya nakal-nakal tapi aku ada limit tertawalah melihat aku macam itu dan ini semasa itu.Tapi mungkin dia tidak sedar kami memang rapat macam pangkat kakak dan aku adik walaupun aku lebih berusia darinya kerana aku anak mak aku yang bongsu dan dia anak kakak mak aku yang tua.

Apabila mak pulang dari mekah menunaikan ibadah haji aku di jangkiti penyakit batuk yang berterusan dari mak aku mana taknya tidur sebilik di rumah mak saudara aku timbul pula rasa kesal di hati dengan tindakan sepupu aku pada mulanya aku nak kirimkan suruh beli ubat batuk tapi di pulangkan semula duit ubat kepada aku dan cakap nanti akan di belikanya tetapi kosong kerap 2 ,3 kali mereka tak bersama keluar sesama meraka sahaja itu aku tak ambil kisah bukan aku punya kerata pun tetapi apa nak di buat perangai dia memang seperti ini sejak aku tinggal dengan keluaraganya.tentunya korang tak faham di mana kedudukan aku .aku bersedih walaupun aku hanya ingin merasa kentang goreng yang telah hapak yang di buang untuk ingin merasai makanan apa yang diaorng belikan

Sekarang saya bangga dengan sikap sepupu dan saudara saya itu kerana aku dahulu menumpang di rumahnya menghimpunkan segunung azam untuk berjaya nyata aku sendiri tewas. wahai insan yang berpenat lelah aku dulu kalau tidak kerana aku mungkin aku juga tak berdaya ke menara gading Terima kasih semua

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping