Sunday, April 10, 2011

Technet Streamyx


Hari Khamis dgn Jumaat lepas rumah aku takde internet. Entah apesal. Semuanya OK. Modem OK, lampu ADSL juga menyala dengan cerah.talian putus2 lampu ADSL dail2 semula,bila pukul 1,2 pagi je takde internet langsung.

Sebagai seorang yg berpengalaman merepair benda², Aku yakin dapat mengatasi masalah ini. Aku cuba cek modem dgn internet setting, OK. Cuba ping modem juga tiada masalah. Modem tu jawab balik. aku tak mahu mengalah dan tak ingin call streamyx.

Aku bingung. Buntu. tak tau nak buat ape. Aku cuba cara merepair orang dulu-dulu. Iaitu menepuk² monitor mana tau elok balik. Sah-sah la takde kaitan langsung..

Akhirnya aku mengalah. Aku talipon streamyx. Setelah menekan² beberapa kali baru la talian aku disambungkan kepada bantuan teknikal. Kata-nya-laahh..

"Klik!!' bunyi mcm orang angkat talipon

"Hello

"Dapatkan pakej internet teee....emmmm bla bla"

Cit. kena tipu dengan mesin menjawab telepon. Aku berasa malu dengan telefon.Tak mesra pelanggan langsung.Beberapa belas minit kemudian baru ada orang jawab..

Abg streamyx tu suruh Aku cek lampu ADSL la,cuba check device manager,network adapters cuba cek spiltter la..ala, benda² basic. aku pun malas nak layan, tanya dia terus. Cuba cek port saya ok tak? dia kata OK. dia cakap betul sekarang aku tgh online, siap nak bagitau bila last login, bila register semua.

(dlm ati)la dia ni.....perlu ke?

"Dua hari lepas encik Akmal ada tukar setting kan?"

"tak ada!!".

OK kalau dekat talian saya sekarang encik Akmal ada buat connection,Saya rasa encik Akmal check komputer cik mungkin ada masalah lain.ada naik error2 kan saya tak dapat bantu mungkin ada kerosakan cik akmal hantar komputer cik akmal kat kedai komputer untuk di baiki

tak palah terima kasih

Terima kasih kerana menghubungi TM Net Streamyx

Semalaman merepair benda-benda...neyh baru la boleh di gunakan SALAMAT.....

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping