Wednesday, April 6, 2011

mungai

Aku gembira.Apakan tidak. kat rumah skunk baru habis musim buah mungai yang ade cuma tinggal pokok je...lupa plak aku nak snap gambar pokok mungai masa tengah berbuah dari segi pe2 lah.. untuk aku advise on blog aku

Menu Hari ini gulai mungai. Seperti yang dijangka. Masih bersahaja. Tapi tetap berselera.

2 jenis Gulai,Gulai mungai dengan udang,gulai mungai dengan telur dan kacang dal maklong aku masak 2 jenis gulai sbb mak aku tak makan ayam atau telur klu gulai mungai dengan udang mak aku makan,serta sambal machang mak aku tumbuk dan ikan nyok2 goreng dan kacang bendi rebus. Gua cakap lu. Meleleh beb. Tapi sedap. Air sarsi. Biasa saja. Kena air berkabonat. Luar biasa.pelengkap hidangan jua.

Semuanya home made. Buatan air tangan mak dan maklong.

Aku gembira. Gembira kuasa dua. Manakan tidak.Alhamdulillah dapat makan yang sedap2

P/s : mungai adalah sejenis buah yang dimasukkan ke dalam gulai. Ianya panjang tapi di potong kecil, isinya sedap dan kenyal. Rupanya saling tak tumpah seperti kacang tapi ianya besar. Aku suka makan.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping