Wednesday, March 30, 2011

RUGI...

Petang tu kito aku dengan lie pergi pantai, amik angin petang tengok sunset. Sebenarnya nak isi masa lapang tenangkan fikiran,dulu aku suka sangat pgi pantai situ bila stress...Sepanjang pantai kami berjalan de sana,skang da ada port baru utk melepak pepetang.. kat pantai yg terbaru,biasala bila boring je gi pantai, tengok keadaan air.. kalau best bole le memancing.. huhuhu..ade la gak kami cakap2 ttg masa depan


Aku : Li hg selalu pk tk ttg masa depan?

Li : Aku pk gak...kita ni bole di katakan rugi gak

Aku : Rugi???

Li : Kita hidup boleh di kata sudah separuh umur tak kawin2 lg..

Aku : Aku tk pk pun,tp aku senang hidup sendiri

Lie : cuba hg pk nanti klu hg kawin, anak hg umur masih bersekolah,hg masih duk pulun keje
       masa tu umur hg kata dalam 60 anak baru 12 tahun nak tunggu dia habis belajar tamat sekurang2      tingkatan 5 SPM hang nak kena sara anak bini masa tu hg kita dah tua da tak larat nak buat keje..anak hg tak lg boleh support hg.

Aku : tu la hg ingat snang ka nak tanggung anak bini masa tu,kita boleh bela anak,anak plak ingt boleh   bela kita ka.. nuh... 

Li : tu la kita ni rugi,kalau ada RM 100 ribu pun jd la tak yah wat pa.daa

lagi la rosot kepala aku bila pk ttg masa depan dgn apa yang lie ckp RUGI

DONT GET WHAT RAMLI SAID TAPI FOR ME KITA MASIH BERUNTUNG ADA IBU BAPA

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping