Friday, April 29, 2011

BENCI


Mmm…tk de buat apa tengok2 balik posting-posting lama dalam blog aku, tempat untuk aku berkongsi cerita dengan pembaca-pembaca blog aku…walaupun aku tau mungkin korang ada pelbagai persepsi kat aku, bagi aku, biarlah…sebab aku dah takde perasaan…Aku tahu kadang-kadang bende yang aku benci ni bende kecik je, aku je yang terlebih terasa kot…tambah pulak ada orang ingat aku buat perangai pelik2, lagi la…

Hari ni actually selalunya aku payah nak dengar suara cakap orang apatah lagi kalau di tempat ramai2 org coz aku berasa lemas dengan suara orang yang tak mahu aku dengar,tapi aku dah cukup dengar waktu kat rumah atau kat mana2 cukup-cukuplah buat aku bengang…cukup-cukuplah buat aku panas telinga… cuma yang aku mintak,Stop la kata-kata hina dan keji yang menyakitkan…sebab selagi tak hentikan, mungkin aku pun akan marah dengan tindakan aku…itu sebab la kalau aku kuar kat halaman rumah je aku mesti buat pekak je guna MP3 Player.masalahnya sampa bila?sampai mati?aku seolah-olah takut dengan bayang2 aku sendiri takut nak menghadapi semua neyh coz mati-matian aku tetap kata aku memang tak boleh mendengarnya

Ntahla… Mungkin bagi aku, takde satu bende pun yang aku tulis ni relevan sebab kalau betul aku tak berniat nak buat aku benci, maknanya semua ni mainan perasaan aku je……tahu mungkin bukan semuanya salah aku…sebab aku sendiri tak tahu apa dalam hati org…kenapa masih nak buat aku benci walaupun sekarang ni aku dah tak mampu berfikiran positif macam dulu…semuanya negatif je…, otherwise aku mungkin akan jadi makin teruk….makin hilang jatidiri…makin hilang prinsip….skunk siapa yang nak bagi aku kekuatan? Siapa yang nak membimbing aku?kecuali orang yang teramat aku sayang iaitu mak aku,dah puas aku berubat penyakit hati ni……tapi macam2 cara aku dah buat sampai dah giveup dengan semua tu,memangla semuanya kena dari diri sendiri memangpun sekarang aku dari diri aku sendiri so macam mana? Aku tak boleh! Aku tak boleh! Aku tak boleh! Aku tak boleh!sebelum diorg nak concern aku cakap tak bertempat biar diorg yg kena sedar dahulu sape diorg,cuba kalau orang lain buat kat diorg macam mana diorg akan rasa.Biarlah…biarlah kita tengok kesudahannya…dunia ni ibarat roda, hari ni kita buat kat orang, esok lusa kita akan kena balik….

Aku heran…heran kenapa ada manusia macam tu…tak bertamadun…sorry la, sebab engkau mungkin hanya akan dapat kebencian orang so giving respect to others first,…aku tak kisahla siapa yang akan baca blog ni, walaupun kawan aku sendiri…atau sape2 yang kenal akan aku…dan harap-harap dengan posting ni they all dapat tahu agar diorg tak jadi macam manusia yang sangat aku benci…

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping