Friday, January 6, 2012

cakap2 orang

apasal pula orang2 kat rumah aku (jiran2 aku le) mengatakan .. dekat maklong yang aku dan mak aku dua beranak bila maklong aku tak ade kami selalu bertekak dan asyik dengar suara kami saja...iyer ke emo sgt ker aku ni tolong!!!...ceh apa yang mereka tahu selain mengata..try to jaga hati mereka sahaja sebaik mungkin, sebab satu hari nanti mereka nilah yang akan membuat aku meluat bukanya mendatangkan manfaat pon kalu duk mengata ... so aku set aside all the differen, and aku buat baik ajer tak kisah walau dengan sesiapapun ..adalah lebih baik leave the relationship..

segala masalah, segala persoalan, segala kekeliruan....yang ada kepada aku,sekadar nak jadik pendengar setia ok, tapi kalau sampai ke rumah pun nak di balas dengan cemuhan apa kes?..di kemudian hari ... belum tahu lagi beb so jangan terbawa2 perkara tu sampai mengugat kehidupan orang .. dan fikiran orang sahaja .... aku relaks .. je move on .... lupakan yang pahit2 ... buat biasa ....kalau sekarang kat dalam bilik aku tu rasa runsing, rimas .. pasang radio kecik ... volume nipis2, utk sedap telinga mendengar .. dapat mengalihkan pandangan aku ... at least rasa terhibur walau hati gundah gulana ...

jangan le cepat dengar cakap orang .... kalau nak tahu atau dapatkan kebenaran, fikir dalam2 ... adakala kebenaran akan menghancurkan pertimbangan aku .. bila dah dapat tahu benda betul atau perkara sebenarnya, aku akan rasa kecewa, musykil dan/atau unhappy .. so daripada nak tahu,baik tak tahu dari tahu tapi tuhan tahu hanya dia saja dapat membantu melembutkan hati yang berduka .... at least we know that HE listens to us ... when nobody else do ...

siapa salah, siapa betul ... ini tak penting .. yang penting aku set aside semua permasalahan .... biarlah apa orang nak kata .. aku senyum balik kat diorang .. aku pun kena banyakkan istighfar jaga mulut, jangan sakitkan hati orang ... adakala kita tak sedar, perbuatan kita mengguris hati orang lain... just be positive ...

take care and have a nice and happy weekend !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping