Tuesday, April 10, 2012

ttg, aku..

terpikir plak seorang diri ,kenapa pula nih merah padam dah muka nih?`ahh...banyaklah lagi rungutan dari aku tiada sebarang kesulitan apatah lagi waktu itu hidup dalam arena rock n roll lu punya suka.

pk nak kerja bermula dengan hipokrasi dan penuh kona belok selepas tahun 2008 aku terus berhasrat untuk bekerja sepenuh masa tanpa berniat lagi untuk menyambung pelajaran ke peringkat tinggi umur pun dah lanjut yang bertingkat tingkat dan akan menjadi bodoh berganda kali tingkat.aku terus nak apply banyak jawatan yang dipohon,malahan jawatan-jawatan dalam begitu banyak sekali.waktu itu jawatan kosong cukup banyak.terakhir aku bekerja memohon jawatan sebagai pak guard di Institiut Latihan Perindustrian Kepala Batas.tempat belajar tengok student2 belajar macam aku nak sambung belajar balik,tp sudah terlambat aku dah berumur lagi pulak aku malu dengan diri sendiri.

rasanya banyak sesi temuduga yang kerja bagus yang saya hadiri.hanya dua tiga yang berjaya dan aku berjaya berada di sini sekarang,jikalau tidak sekarang ini saya mungkin dah menjadi pegawai penyiasat atau berpangkat supritendan Polis Bantuan namun rezeki itu juga ketentuan ilahi.aku terpaksa menolak,aku telah serik dan hampir berputus asa untuk menghadiri lagi temuduga lagi plak aku kecewa dengan life aku yang terombang ambing nak cakap payah tak cakap pun payah sebab hari jumaat ni plak aku ada temujanji dengan pihak hospital dan bulan2 seterusnya pusing2 mcam tu jugak nk wat cm na lagi teima saja lah kenyataan.

namun aku bersyukur alhamdulillah....dengan life aku ini aku masih ada emak aku klu mak dah tak de aku tak tahula masa depan aku inilah segala dugaan yang akan tempuhi,tak usah berputus asa syukur dengan apa yang ada orang lain tak ada dan apa yang aku tiada orang lain ada

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping