Saturday, September 15, 2012

Citer lama alquarium aku


Dulu aku Mempunyai Sebuah Hobi Yang Tidak aku Komersialkan Dari Dahulu dalam tahun 2004. Cuma Secara Kecil²an. Membela Ikan Di Dalam Akuarium Yang Lengkap Adalah Angan² . Walaupun Waktu Itu aku study dulu di IPTA aku Sudah Mempunyai Akuarium, Namun Semangat Kecintaan Terhadap Ikan Belum Memuncak Lagi. Sehinggalah Sejak Akhir² Ini Kelihatan Aku Semakin Fanatik Terhadap Hidupan Akuatik Sebegini.
Bermula Dengan Bajet Seorang student Yang Miskin Minima, Aku Bermula Dengan Membela Beberapa Ekor Ikan Laga Di Dalam bekas cawan.Lepas tu bagi kat budak-budak Setelah Beberapa lama membela jemu plak jadinya, Aku Beralih Arah Pula Untuk Menternak Ikan Loh Han itupun sepupu aku yang tinggal kat rumah kondo bagi kat aku seekor Ikan Loh han. Namun Akibat Ketidaklengkapan Habitat & Kesibukan Tukang Bela, Maka Berlaku Lagi Beberapa Siri bosan Ikan loh han Yang Menyayat Hati selama 3 tahun membela aku lepas kat Tasik Padang Golf Bertam Perdana Kepala Batas. Namun Disebabkan Harga Ikan loh han Itu Yang Mahal Di Pasaran,payah Untuk membela.aku tak jual kat orang sebab aku nak ikan aku bebas dan selamat.Neyh pic semasa aku snap selepas ikan loh han selepas aku bagi makan cacing beku warna nya lebih terang.dan kemerahan berbanding sebelumya seakan pucat saja.




Selepastu aku membela ikan lampam jawa dan biasa pun tak lama aku lepas kat parit kat sawah.Sehinggalah aku sekarang sudah tidak membela apa-apa jenis ikan lagi.Ada la jugak sekali tu aku bela udang galah yang aku pancing masa dulu diantara kawan2 kami pergi memancing udang galah yang ada sepit biru kira hebat larh itupun dalam sebulan aku bela da aku bagi kat maklong aku b


wat lauk  wakakaka


Ni masa lalu dekat dekat  yang hanya dengan mengingat aku nak lupakan dan lepaskan bebas rasanya jiran sebelah kurang baik dari pada aku tak ingin dimengerti orang semacam saja aku stop bela buat 12 tahunan. Dan tiba saatnya aku pun ingin kembali padanya bahwa aku sangat bahagia jika tak ada yang dangkal sangka terhadap aku. 





Maka Tiada Lagilah Sebarang Spesis Aqua Lain Yang Akan Berada Di Dalam Akuarium aku Lagi Selepas Ini tak tahu la pulak.. Huhuhu..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping