Friday, December 7, 2012

revolusi aku & lagu

 Pada masa kini kita di kejutkan dengan peperangan di palastin semakin teruk.Seperti yang termaksud di dalam al-quran Yahudi nak mengusai ke semua negara2 islam.sungguhpun benar setiap tindak tanduk kita di kuasai mereka.kita harus dapat membezakan dengan jelas.Sebagai umat islam perlu bimbang atau di salah angap tidak bermoral bahawa masa kini semakin teruk seperti lagu yang aku cipta ini tajuk revolusi peperangan

Dunia banyak hasil manusia
Perang membunuh daripada kedamaian
Hidup tinggal sisa nyawa
Penuh derita

Rangka manusia
kehilangan nyawa
Di sambar senjata
Hidup tak sempurna

Kebuluran hilang kegembiraan
Menanggung azab tempat bergantung
Gelimpangan Darah yang pernah mengalir untuk
mencurahkan jasa dan bakti

Perang dalam kepahitan
Hilang pencarian hidup
Bahana ribuan kecewa
Ribuan sengsara

Membunuh segala mesra
Mencari kekuasaan untuk tanah jajahan
Menghancur leburkan
Nilai budaya adap sopan

Semangat bagaikan peluru pembunuhan
Rindukan Damai sepanjang Zaman


Erti lagu ini kembali kepada fizikal darimana penulisan yang aku nyatakan di sini banyak perasaan aku sendiri.aku nak cakap pun tak masuk coulomb,aku sendiri nak cuba masukan perkara serta kisah yang berlaku dari wawancara akbar dan berita dunia sekarang banyak yg. tidak sempurna hidup seperti dahulu hilang tidak ada apa-apa.bonkak,cacat,tempang dan buta langsung mencari kekuasaan membunuh kuasa ekonomi akibat hancur segala nilai aklak dan moral umpama dadah darah dan nanah buga popi samalah seperti bunga mayat bunga darah mengubah keupayaan semangat bagaikan sampah so cegahlah sebelum padah agar masalah tidak sampai ke puncak buana kita semua.

Sebenarnya aku tak banyak idea nak menulis tapi bila ada peluang mengadap blog nak sangat tulis simplest situations aku dedikasikan sebuah lirik lagu ciptaan aku sebab klu dah dapat ilham tu aku akan inform kat blog.i guess i lern to take the good of all.I an thanful to Allah for the who all give me to feel alive and not with someone else for complaining about doing dishes.that means aku bersyukur di atas segala puji-pujian dan rahmat mu agar di berkati di dunia dan di akhirat.

da la cukup setakat ni kerana minat dan hobi kena ada barulah adanya bakat so don' t lost time just make sure most of ever becouse you naver know what will happen at this time or tomorow....hmmmm so much thingking what to write in english yek. with caring dunno wt else to say got nothing to tell sorry...let out thought and my inermost feeling.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping