Monday, March 18, 2013

$ Berbelanja -


sifat berjimat, cermat, simpan duit,bujet, annoying, berbelanja lebih, memang tak boleh lari dalam kehidupan seseorang manusia. sebab ia hanyalah sifat-sifat negatif yang datang dari mereka yang tidak matang dari segi pemikiran malah juga umur. bila sifat boros atau annoying dah cukup menebal dalam diri, maka benda yang tidak perlu pun akan dikehendaki supaya rasa puas. aku sendiri pn tak paham lah dengan duit. kahkahkah

siapa yang suka bila ada orang ada duit ringgit perkara yang tidak betul tentang diri kita kan..yang paling kelakar bila perkara yang totally tak betul..kalau aku berbelanja memang dah gelak-gelak dah..lawak betul lah..ada ker yang asli dikatakan edit. entah lah!! itulah bila dah tak ada point, di cari benda yang entah pape tok jadi point! memang sangat tak matang. suka sangat buat cerita mengarut. sesuai sangat jadi tukang karut kat blog aku ni. hahahaa!

macam mana pulak kan kalau orang yang sangat hipokrit dan pretending jadi  orang tak berduit ekonomi puntak stabil? perghh tu lagi parah. lagi-lagi mereka yang berpura baik ada duit,sedangkan duit sendiri belanja pergi sana sini..haiyaa..lebih baik tak payah tutup kalau hanya partime sahaja ea! sedangkan diri sendiri pun on off buat apa kan..bukan ker kita sebagai kawan atau sahabat nasihatkan mereka yang tidak berduit itu ke arah kebaikan bukan mengjahanam atau merendahkan dia! sangat tak matang! macam baru-baru ni aku tanya kawan aku Lie macam mana hang save bujet duit,dia nasihatkan aku "hang kalau ada duit sikit hang belanja secara kecik-kecik jangan belanja secara besar-besar nanti nak guna untuk benda lain,mana nak cukup"barulah aku terfikir ada betulnya juga cakap kawan aku lie boleh jadi penasihat kewangan aku bleh tera tu...dunia la semua duit.

last point yang nak dihujahkan disini adalah tentang jangan sampai tak tahu bersyukur atau berterima kasih atau tidak menghargai wang kerana wang itu ada berkatnya.

hehe akupun sampai buat kira-kira congak bujet bersih belanja untk bulan ni

P/S: tak ada kaitan dengan yang hidup atau yang mati. maap kalau ada yang terasa! ini hanya nukilan berdasarkan realiti zaman sekarang..peace yaww!

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping