Wednesday, July 23, 2014

anak kucing ku montel kena tindih

15 hb july 2014 -Ramadhan 17-aaduhaiiiiii... anak kucingku Montel betina yang baru berusia sebulan kena tindihan tayar depan motor ,pngalaman pertama aku tindih kucing tuhan beri umur yg panjang pdnya,wlaupn agak tenat tp dia masih hidup,bermulalah episode sedih kami semperna nak sambut raya

Montel kena tindih pd hari selasa hari nuzul Al-quran,,Pagi tu mak suruh aku buang tahi kucing jd selepas buang lapik surat kabar tahi kucing aku pun halau ibu kucing Rona yang duduk di bawah motor ,memang 2,3 hari sebelum hari kejadian kalau aku balik ke rumah naik motor selalu rona berada di tempat aku parking dan selalu aku halau ke tepi itupun ia tidak memperdulikan aku sampai tayar depan motor berda dekat denganya barulah dia pergi.

hari tu kejadian aku nak basuh motor aku tak nampak pun montel ada di bawah sebab montel sama colour dengan rona hitam selepas rona beredar aku pun undurkan motor tertindih anak rona montel mengiau,mak dengar dari atas rumah mak kata dekat aku kucing tu..aku pula tak dengar langsung sebab aku dengar mp3 player.mak marah dekat aku aku pun bertanya apadia mak ? hang tindih dia terganga-nganga terberak-berak,terkencing-kencing sambil mak meng urut2 kaki montel.aku pun tak selalupun basuh motor lama aku tak basuh motor selalunya aku lap saja tapi entahlah perkara nak berlaku  montel pun lega dah sikit selepas mak urut dengan minyak dan petang tu motel kembali ceria berjalan berlari sikit sikit,

ke esokan harinya aku tengok motel melawak dengan ibunya di dalam kandang kucing aku ingat dah baik dah hari demi hari montel kurang aktif kurang bermain lagi pergerakannya slow dan asyik tidur,sesekali dia duduk dekat ibunya dan di sebelah tengahari dia bila aku duduk di kerusi dia datang di kaki aku petang dia berjalan datang ke tempat tidur aku dan tidur kejap tidur di atas lapik kaki kejap tidur ditempat kami beristirehat di depan TV.malam baru pastikan dia di dapur dengan ibunya kadang2 lewat waktu nak tidur baru letak di dapur dekat ibunya.

aku redha,ini ujian Allah ta'ala untuk kami hari yang montel kena tindih tayar motorsikal aku cakap aku tak nak bagi dekat siapa2 biarlah kalau dia hidup sihat besar nanti aku nak kasi aku nak bela.sebab sebelum ni kalau dia besar sepupu aku nak ambil bela bila dah terjadi macam ni aku tak sampai hati dah seminggu aku dan mak jaga montel dah la baby kucing tak boleh nak cakap hanya mata je merenung nasib keadaan montel macam tu kerdil sungguh rasanya. kalau aku jadi seperti montel Dalam kita happy nak sambut hari raya aku sedih dan kecewa kerana dan tak terbatas hasrat aku untuk bergembira kerana ia di sbb.kan aku yang tidak sengaja buat montel macam tu

baiklah sampai di sini dulu untuk hari ni,nanti bila rasa rajin aku update lg perkembangan anak kucing ku Montel.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping