Wednesday, January 6, 2016

Decide apa yang Tak boleh

Biar aku berterus terang mengenai apa yang tidak boleh terhadap diri aku sejak dahulu bertahun lamanya jikalau tidak akukan sakit...faham-faham sajalah eah

Tak boleh keluar bekerja di awal subuh

Tak boleh mandi selepas balik dari bekerja kalau mandi pun lewat jadinya esoknya pagi payah nak bangun tak stabil dengan pengambilan ubat sakit, kekadang tak mandi langsung so payah nak bekerja dan jadilah penganggur sepanjang hayat.

Tak boleh bercakap telefon bimbit di luar rumah lagilah kalau dalam rumah pun kalau bercakap dengan teman wanita so fwen aku tak adalah teman wanita dan aku pun tak mahupun bercinta.

Tak boleh mandi kekadang di rumah so bila tak boleh mandi jadinya sometime tak bolehlah sembahyang sebab badan tidak suci.

Tak boleh keluar malam jadinya terperap di rumah sajalah

Tak boleh pergi tengok konsert kalau dulu yang tengok tu tengoklah

Tak boleh ketawa,gelak pun kena cover ada limitnya jadinya hormon aku tak berkembang dan lama-lama jadinya buntu seorang diri dan happy tu hanya beberapa ketika sahaja.

Tak boleh dengar muzik yang tak ada seni

Tak boleh main gitar lagu yang tak ada seni ada sesetengah lagu juga nak main pon.

Tak boleh makan ketika masuk waktu sembahyang kalau lapar kena tunggu.....

Tak boleh berlebih dari apa yang aku ada dari orang so fwen apa yang aku ada mungkin korang tak ada dan apa yang korang ada maybe aku tiada.

Tak boleh lain dari lain contoh jadual rutin harian aku di rumah hendaklah seperti biasa jikalau lain orang akan rasa pelik jadinya aku duk macam tulah jugak.

Tak boleh bercakap sebarangan jika bersembang.

Tak boleh....Tak boleh...Tak boleh Malaysia boleh dan banyak lagi tak boleh tak teringat buat masa sekarang.Mungkin bagi korang rasa pelik tapi inilah kenyataan.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping