Saturday, March 4, 2017

kesah ikan oscar aku pula..

ikan oscar aku.......(kawan aku ka) si cepat membesar yg berbelang tu......????? ...






aku harap korang tak salah terima info ni..mengenai hawan peluharaan aku hehehe

Oscar dah besar bergaduh mengamuk xtukar .. yg tukar aquarium tu sempadan penghadang cian dia tak dapat merayau sekarang tinggal dalam minimize space atau tidak lepasni aku ingat nak asing satu lagi aquarium khas sekor2

2 ekor ikan oscar aku mmg bkn stakat bole manja tapi dia boleh manja smpai tahap ssh nk jaga.. cth  sy xnk makan kalo sy xbwk dia makanan kat tempat makan dia.. pastu kena teman dia makan jap pastu br bole. kalo just bwk dia  makan dia then xteman dia makan jap.. mmg dia x beberapa kan makan. lg satu, kalo kita x tengok dia dlm 2-3 hr, dia akn merajuk.. nk angkat duduk atas kerusi pon xleh.. majuk pastu angkat batu angkat tolak kayu sometime kalau aku tak tengok ikan aku oscar aku tidur bila aku dekat saja oscar aku bergerak bangun.

duri yg kat badan dia tu xde la tajam..tapi aku takde lah seluk pegang kekadang aku pebetulkan benda kat dalam aquarium saja oscar aku gigit2 manja tangan aku tu jer lbh kurg hiasan utk kasi pemangsa takut jer.. dia just ada tanduk kecik yg lembik kat atas badan dia.. oscar ni pon kita leh panggil nama cam teman.. diorg tak tau nama diorg bila kita panggil.klu nak tahu aku pernah di tawarkan salah sekor ikan neyh dengan harga RM70 tapi aku tidak menjualnya.yang sekor lagi kalau tidak 3 ekor semuanya aku dah jualkan.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping