Wednesday, March 15, 2017

kisah weekend yg lalu


last weekend lepas whole day off so,we arrived at12 tengahari going in jalan jalan Tanjung Dawai beli keropok...tapi sekarang panggil keropok,ikan masin,belacan tumbuk,kopi tumbuk,pekasam make for home ...Dulu2 jajan makanan favourite aku ja mcm bon bon, chickedish, gula2 getah@chewing gam (dlm satu plastik ada 3 biji), tikam2 dll...aku rasa dah PUPUS semua 2...lagu dan irama tak dapat dipisahkan...macam 2 la jugak aku bila teringat kat aruah kami lupakan benda yang lepas kami p beli barang makanan bawa balik rezeki lokan di sembeling Merbok.meet at home back 9.30 sampai rumah.


short break of an hour petang pic


 inchek phobia Khairul Yusop,aku,amir and stay unttached anak menakan dekwan



mating call Tokei Ikan (Amir)


 The Cool Friend guy????


caring fwen,our grounded driver who now turns his to groovy things (Wan)

Amacam hengat lagi ker old story lama yang menyayat hati 2...kih kih...Alkisahnya,aku ada kenalan di sembeling Merbok aku panggil dia dek wan sakit 
Hepatitis B.... Al-fatihah...dah aruah dah tahun lepas masa ktrng kenal-kenalan dari kawan aku wan,  tak leh lupa sampai ke akhir hayat, dimana si dek wan nie, mentang2 la dek wan sembeling Merbok dan abang man Gurun tempat kampung dia, so dia pikir leh wat sesuka bujet siap semua tempat dia tahu area kedah dulu dia bawa kami jalan-jalan area kedah.


mana taknye, bila  g jumpa wan ajak jalan jalan rumah dek wan coz ktorng sama2 kenal ....yg pasti ktorng berempat sampai la nie tak kawin2 lagi...BELUM ADA JODOH! kena kot...dek wan, aku, wan dan amir ,khairul Yusup! Still bujang trang tang tang! Tapi aku teringin la nak jumpa mana tah lama2 sekali hilang ...klu free nak jalan n barulah jumpa selalu bawak pisang goreng dan ubi ke rumah dia kebetulan lalu dalam perjalanan rumahnya...dan sapa lagi yang selalu membahamnya kalo bukan kami ler..hehehe...tak tau apa status sekarang! ..
nak tak tengok gambar dek wan (Erwan )???


not forgetting the drivers dek wan (Erwan)


Dulu2 bila p kedah aruah sering berlawak jenaka bergurau dengan aku heh,heh dengan sapu tangan tak lepas dari tangan sampai la sekarang...hahahah....al maklomlah selsema sedikit.
 tau2 dengar story dia dah meninggal dunia time ktorng gang, first aku terkejut aku cakap dia sakit jantung...tapi tak tau la kesahihan story tersebut....Apa pun sedekahkan Al-Fatihah utk rohnya....Jasamu tetap ku kenang!

.SEKIAN....

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping