Tuesday, March 28, 2017

Night On Broad Way

Tujuh minit perjalanan dari rumah, aku berhenti seketika di satu kawasan bandar Butterworth.Pantai Road.Boleh tolong abil gambar abang tak kata aku kepada seorang budak lelaki saja nak buat kenangan." Katanya aku sambil tersenyum lagi.  Aku mengambil peluang untuk membeli serba sedikit bekalan memandangkan kat rumah pun tak ada apa sangat nak makan.

ROJAK TONGGEK 

Cubalah mangga dan jambu air . Tak macam kita buat  ni. Cair je... rasa kuah rojak memang pekat dan sedap sangat. Memang pure juice." best sangat. Memang lain lah."mangga ada, tapi fruit ni nampak sedap sangat. Nak aku beli  jambu air jugak ke?" Tanyanya memastikan kemahuan aku. sambil mengeleng.Memang enak. Rasa sejuk segar menjalar memenuhi segenap saraf bila saja fruit di cicah dengan kuah itu menelusuri kerongkong. Memang tak rugi membelinya.kuah ni tak de pilihan sos macam  Sedap jugak!Aku mundar mandir lagi. Dengan gaya yang sama. Kerutan di dahi Aku bertambah. Tak lama. Ketawa Aku berderai... Aduhai perot, dah kena perangkap penjual rupanya!






"Belilah apa yang man rasa nak beli. Tapi tak payah beli banyak sangat. mak cakapsatu beg plastik di tangan. Sebungkus fruit  dengan warna yang cukup menarik, sebungkus roti canai dan sebotol botol air teh ais limau. 


Nota :  sekadar mahu membuatkan perut teman-teman blogger dan pembaca berkeroncong minta di isi. :D

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping