Tuesday, June 27, 2017

Durjananya aku ...



Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Kita tengok seseorang tu ceria senyum ketawa tanpa mengetahui hatinya bergolak dengan dugaan yg menimpa. Setiap manusia ada dugaan yang diberi Allah berbeza2 tiap satunya..



Ada yang diberi kesusahan sebagai ujian..ada juga diberi kesenangan sbgai ujian. Bergantung pada diri menilai. Kita manusia lemah dan hina sentiasa alpa dan leka. Dunia hanya sementara..dimana bekal utk ke dunia abadi?



Selalu je kita rasa Tuhan tidak adil.memberikan ujian yang maha berat rasanya untuk dipikul sedangkan Allah sudah berjanji yang tidak akan membebankan hambaNya dengan sesuatu yang tidak mampu untuk dipikul. Mesti banyak hikmah yang tidak kita sedar.



Sebenarnya lately ni..aku rasa banyak perubahan yang aku ingin lakukan. Mungkin sebagai raya yang inginkan kehidupan yang lebih baik..kehidupan yg abadi nanti. Tapi benarlah dikata org..nak buat baik tu banyak ujian dan cabarannya.

Petang kemarin dari semalam aku bersabar tibanya aku terus bertambah banyak tekanan batin hidupku tak akan selamanya sabar dan aku menjadi marah marahkan mak aku tersepak muka mak aku .

mana aja boleh mengapa terjadi sebegini terus berlaku sedemikian. Ampunkan aku tahu aku menderhaka terhadap ibuku Tuhan murka dan melaknat aku berdosa namun bukan kehendak aku bersifat sedemikian rupa rasanya sakit hati dan perasaan aku saat itu anggaplah aku di api apikan aku tetap terus tekad tak nak ia berlaku lagi. 

astaqfirurlahalhazim aku selalunya berdoa jika datang sakitkan hati aku dan mak aku keluarkan lah aku dari musibah ini. Aku tak tahu nak cakap macam mana kenapa niat aku baik yang membinasakan aku.


Dari gembira, sedih hampa kecewa gelisah sesai berduka semua ada campur. Aku sendiri cakap dekat mak dan sauadara mara yang datang rumahku beraya telefonlah hantar aku hospital sakit jiwa biarlah aku makan tanggung. 

Entah apa aku cakapkan ni ambil yang mana baik dan buanglah yang buruk. 


Bye.

Ps: meluah utk meredakan sedikit keresahan hati..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping