Wednesday, February 21, 2018

Waktu susah aku bersabar


Tayar motor belakang koyak teroxxx, masa awal bulan 6hb Februari 2018 sampai 2 minggu lepas tu aku tak kemana RM OKU bekerja tak masyuk lagi masa tu, 2hb Feb aku kalau tidak ada RM aku dah buat  modal berniaga RM120 alat pancing dengan amir ingat kan awal bulan aku terima duit OKU bekerja aku nak pinjam kawan wan selalu buat bodoh tak pernah bagi tak pernah tolong bila aku ada duit kawan rapat datang ajak keluar perabih duit aku. Aku nak ke rumah amir ambil duit barang yang dah laku RM 100 pun tak boleh amir pulak sibuk berniaga. Tak ada masa nak datang hantar duit. Masa aku susah duit 2/3 ringit pun dah besar duit aku makan apa ada kutip kutip kat kawasan rumah aku susah aku nak cakap. Sabar aja lah. ada aku membuatr kerja memisen rumput tapi upahnya hanya cukup-cukup makan beras gula dan kopi boleh hidup saja.

Jeng jen jeng selepas 2 minggu duit zakat fitrah dari keluarga baik kakak lili masyuk aku pinjam duit mak aku RM100 repair motor aku 
Tayar motor mahal FKR, kawan aku cakap tayar belakang baik guna tayar tubeless bunga dari tayar v sebab belakang cepat haus baqu romper motor aku. 

Aku juga tak mau kucing aku yang koyak kan sit motor aku aku suruh tokei kedai pasang sarung net. Syukur alhamdulillah sampai raya cina baru masuk duit gaji oku aku bayar kan pada mak hutang aku dan beri  duit belanja RM150,disamping kemarin dulu aku belikan minyak ikan satu botol, ubat sakit lutut, ubat herba sedut penat, dan beli barang keperluan makanan aku nak bagi mak aku kuat untuk menantikan pergi haji tahun ini. Itulah susah senang aku tak ada siapa yang tolong. 





No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping