Thursday, March 8, 2018

aku tahu apa ko pk & rasa ttg.aku

Aku sekarang ni memang nak rasa bagi kaki je kat mulut orang yang pandai-pandai nak fikir aku menda-menda ni. Haloo. Aku bukan macam kau. Yang tak pernah kaji dan cuba segala macam ubat yang ada. Kau cakap senang. Anak kau asal rasa nak je terus jadi. Rezeki kau murah. Yang lain belum tentu. Jangan kau ingat kau tahu semua benda. Sedangkan semua yang kau sebut tu belum kau sebut aku dah buat. RETI?


Apa yang kau tahu tentang hidup aku?sebenarnya ko tak tahu
Sentiasa ada makhluk yang ingin membenci./meluat/
Apa? Aku sensitif sangat kah sekarang ini?
Atau, memang ini soalan yang selalu diajukan kepada sakit seperti aku?


"Eh,. kau tak cuba jadi aku?"
.
"Kau tak nak jumpa ke aku Mana lah tahu ada apa2 yang tak nampak"

.
"Kau tak nak try ke gila Aku dengar SIPOLAN2 tu terus lekat macam tu"

.
"Try la pakai otak aku pula.  tu kan rasa dah tahu tentang aku. Pakai je dalam cawat seluar dalam sebulan!"kot-kot masih bersih lagi pakai dekat kepala engko lagi bagus

Aku cuba fikir positif,
psssssssssst....

"Ohh.. dia caring.. dia just sharing knowledge"

Tapi aku ni manusia la. Bukan baik macam nabi. Kau kata masa kau tengah perut memboyot, mengusung lemak terkandung.
Siap tambah kata hina lagi,

 aku dah tak gemuk sekarang

ada masalah aku selesaikan sendiri


makan ubat itu sampingan

kalau sakit demam panas orang kaya tempek lah cool fever aku tempek kokyok,daun sireh tumbuk tak pun selut kalah org berpantang dah biasa susah org kg le kata deme

"Akak tak mahu dah la.. Letih sangat dah rasa.. Cukup la dengar suara dia. Aritu pun ingat lemas, tup-tup lekat. Puas juga la minum air... terbau gas beracun.aura aku

 Makan puas"

Kau tak rasa nak lempang ke muka orang yang kata camtu depan kau. Kalau kau kat tempat aku apa kau buat? Selamba aku jawab,


"Kak,abang, kalau taknak dengar, meh bagi saya je.jawapan Nak?"

"Ehh.. kalau bagi baik akak,abang bela anak sendiri!"

Ok. Ok aku paham. Anak kau ramai, kau nak tayang kau subur. Tabur je benih apa terus jadi. Kau lupa rezeki Allah yang bagi. Kau lupa bila kau kata  begitu apa perasaan orang-orang macam aku. Suatu hari nanti, kalau anak kau besar-besar kau dapat ujian lain pula. Setiap manusia ujiannya berbeza.


Anak kau ramai, duit habis membesarkan anak. Jangan ingat kau saja berhabis gaji. Kau ingat kau saja ada komitmen tinggi nak beli lampin anak, nak beli susu nak upah pengasuh.ye tak ye anak ko dah besar-besar belaka tak gaduh Mentang-mentanglah aku belum anak mak seorang, kau tambah lagi fikiran hina-dina semata-mata aku tak mahu beli apa yang kau jual bunyi...


"Alah.. duit awak habis ke mana je pun. (Dengan erti kata lain, di dalam hati dia pasti terdetik aku belum ada anak, macam mana duit nak habis).."single mingle terus hidup aku buat masalah saja fikir

HALOOO.. Takkan aku nak canang satu dunia.
YA! Aku dah 2 kali buat ujikaji. Aku tengah mengumpul duit utk membeli rokok. Laki dah tak bekerja hampir 6 tahun untuk hidup lebih tenang, kerja sendiri dulu sambung belajar dengan aman dan ada masa mengikuti rawatan. Takkan masalah aku, duit aku, apa aku belanja, bila aku ikat perut, semuanya aku nak jaja?


Tiap hari dan minggu sekali aku di bunyi berturut. Pantang ada orang sebut makan itu ini boleh. Memudahkan dapat kerpercayaan diri sendiri yang percaya. Padahal selebihnya nak mengambil kesempatan di atas kekurangan orang seperti AKU. Nak aku keluarkan mesin kira depan kau untuk kira perbelanjaan aku?tolak p tolak mai potong faedah ganjaran token itu ini GST lagi susut baki bank aku.


Kalau kau nampak sekali sekala aku berbelanja beli tas berjenama. Sekali sekala kau nampak aku makan di luar. Sekali sekala kau dengar orang bercerita rumah aku yang konon cantik, mewah, complete besar.rumah pusaka beb Biar aku beritahu kau. Rumah aku murah dari rumah kau. Kereta aku kecil dari kereta kau.motor cabuk je Barang kau kau tengok nampak mahal pun sebenarnya aku beli di kedai 2ringgit je  aku pakai bukan ori pun. Kalau aku beli rokok aku beli rokok daun, jatuh 8 ringgit .ada lebih sula kotak rokok Aku sedekah kat mak dan surau masjid ikhlas. Aku tak beli pakaian mahal.saudara bagi tak tipu Baju kerja aku pun diorang bagi beli kain murah-murah je.jangan mahal sangat bukan nak melaram kerja lekeh saja sat ja koyak rabak Sebulan sekali pun setahun sekali tak tentu berbaju baru.(baju raya)


Yang aku kehulu kehilir cari barang murah 2nd hand.motor cabuk aku pun second hand 18 tahun dah guna Yang itu kau tak nampak kan? Kalau dah rumah kau besar, harus la bayar pun besar. Jadi, aku yang seadanya ini, yang pakai motor buatan Malaysia, yang tinggal rumah atas tangan dan rezeki ihsan orang yang memang hajat berniaga kecil2 nak jual murah-murah, bukan bererti aku banyak duit bila kau tengok aku begitu 'berduit'.


Kalau aku membeli barang berjenama, (itu pun setahun payah sekali) kerana aku juga perlu 'hadiah'kan diri aku atas penat lelah aku bekerja. Self-theraphy alat muzik aku ....bila keluar 1k dari poket tapi keputusannya menghampakan. Memujuk hati dan menceriakan diri sendiri, Salah? Aku tanya ni, salah ke ??aku banyak bagi pada orang tua aku...kan lebih berkat

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping