Thursday, March 22, 2018

gewang bujang sulong kembali beradu






  1.  lama sangat rod tu terbiar..
    Handle gelang o cincin hujung 3 patah baru di baiki



    rod panjang sikit tapi tak banyak beza6 kaki






  2. ni dah kira bagus huhuhuhuhu aku beli dengan harga RM 80 tahun 2000
    ada 1 btg rod patah depan hohohohoho member pinjam tahun 2006 patah sangkut ikat kat motor last last selepas 12 tahun barulah aku dapat hantar baiki (aikkk aku pula kena ganti rugi rod sendiri) apa punya kawan
    Jmbr pinjam line sangkut dia main pegang kat depan aje apa lagi patah lah hohohoho :lol:



  3. sib baik aku murah hati hahahahaha :Dlepas neyh sorylh
    mane boleh bagi pinjam rod mahal hehehehehe


    susah. tapi bila buat sendiri ni faham2 je lah. tak le cantik semacam yang dihantar kedai. bila dah lama baru ada skill, baru lah boleh buat yang cantik2. dia balut dia gam dia sapu cat macam asal balik
  4. selamat mencuba.
  5. p/s tabiat pinjam buat rosak macam harta ni yang aku tak tahan. lepas tu buat2 lupa pulak bila tanya. kalau macam tu aku bagi je dia penyapu saja kalu datang rumah aku.
  6. kena pastikan. cukup tak panjang rod tu ? kalau cukup boleh lah repair. takut pendek sangat.Utk ring tu ada dua pilihan. kalau nak buang satu ring pun pd pandangan saya tak mengapa, sebab rod dah pendek :) cuma kena adjust ring yang dibawah tu.




  7. kalau nak guna juga ring yang kedua pun boleh juga. tapi saya rasa kena alihkan banyak ring yang ada tu. yang penting rod kena balance/seimbang.







  8. panjang rod tu cuma 6kaki je.. kalau di kerat rod tu maknanya tinggal 5 kaki lebih je la..Kalau fiberglass boleh le buat macam  suggest tu. Tapi sekarang ni macam mana nak cari fiberglass rod lagi. utk bot rod ada la.






  9. Kena tepuk dada tanya selera. 5 kaki mungkin cukup, tapi utk casting rasanya dah tak seronok. tapi kalau repair pun ok juga. boleh kasi kat kaki pinjam yang ada tu. tak payah kasi rod yang elok2 :)
    kalau rod tu rege tige pat puluh tak kisah sgt la jugak nak modified jadi hook ikan... ni rege 





  10. kalau modified letak paku yg dibuang hujungnya lepas tu letak epoxy pastu lilit ngan benang boleh tak?? Gila ke idea aku ni?? sayang oo rod mahal
     sebelum epoxy, test dulu lenturan dia.. klu boleh cari joran lama2 yang dah tak pakai atau dah patah sepuluh tue yang action dia sama atau lebih lembut.. jgn lebih keras nanti dia patah lagi..klu letak , kompem joran tu akan  terima kasut..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping