Friday, January 1, 2021

Masa dan keadaan yang menentukan

 Logiknya tulisan di blog aku buat tatapan umum saudara dan kawan 2 


yang mana satu jam tangan paling sempoi aku okay ja inform aku kerja lebih awal bolehlah aku depakan sayap untuk bersedia terbang bayangkan kalau aku di tengah lautan 


Jam tangan saya adalah sentimental value bagi aku

Secara ringkas saya terangkan sikit tulisan blog /whatsapp/FB kpd saudara atau kwn2 aku. 

Blog ADILAH tatapan umum dan apa yg ditulis akan mencerminkan diri peribadi aku bercelaru, sangkut sangkut dan lemah longlai. Jika aku hendak ketengahkan kerjaya atau aktiviti santai, it's fair. 




 cerita keburukan Ibu, jiran atau sahabat. Ianya melemahkan peribadi aku sendiri. Walaupun aku dah delete

Cuba korang bygkan jika aku berada dgn orang kata aku salah, salahlah aku. Jika kebanyakan jiran kurang mesra dgn kita, sudah pasti kita yg tak betul. Jika saudara dan sahabat sisihkan aku isunya tetap sama. 

Still anggap aku negatif tu yang aku nak bebal

Setiap penulisan  ceraku jalan cerita dan destinasi. Pembaca akan bosan. 
isu keluarga terutama perihal Mak atau Abah. Jika fakta tak pasti, tolong jgn hentam keromo.

 Penulisan aku mencerminkan diri aku Ingat, orang malas selalu cakap dia rajin. Orang lemah selalu bilang dia hebat. Orang yg sikap negatif selalu ingat orang lain/jiran/sahabat2 yg salah.bila aku cermin diri aku tak tau lah nak habaq

bayangkan kalau aku di tengah lautan tiba tiba hendak terus pergi tanpa pasti arah tuju bebelah pihak lain ada yang memanggil tak kira setting kemas aku gusar takut di ainaya lagi belum tahu usaha dan enjoy rest masa set bukan kompenen normal dah automatik terkejar sana sini dengan masa bukan robot hidup up and down working




 aku kenalah yakin dan lebih mantap kewangan percaya kada dan kadar tuhan tentukan hidup aku


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping