Tuesday, January 26, 2021

Tolonglah...

 Fikiran situasi saya

Buffer a replacement guard zone 9 utara


Dalam menghadapi konflik,tidak ada satu pihak pun yang mahu mengaku kalah misalanya dulu saya megaku akan ganti PK cuti dan saya terpaksa menyelesaikan PK yang lain nya pula ingin buat bergilir -gilir ganti PK cuti dengan saya dan saya terpaksa bertolak ansur sebagai jalan penyelesaian akan tetapi saya pula terpaksa ganti absence mc dan cuti tahun yang memakan masa menunggu gaji oleh syarikat majikan.


Cerita yang lepas PK yang cuti memperuntuk  RM 800 emergency leave akan tetapi saya hanya perolehi lebih kurang RM 300 menjalankan kerja ganti bergilir gilir


Saya merancang mempunyai simpanan yang mencukupi untuk menampung perbelajaan keluarga akan tetapi majikan syarikat tidak mengizinkan saya berkerja tetap.bimbang sekiranya berlaku risiko yang tidak di ingini


Pada mulanya saya kecewa dan marah kata putus di ambil melalui penggunaan kuasa berhak oleh kerana saya OKU ketegori ... Di larang mendapat pekerjaan tetap saya terpaksa patuh dalam situasi di atas konflik berlaku dan perselisihan faham kerana terdapat perbezaan kehendak syarat.


konflik berlaku menimbulkan rasa kesan positif dan negatif timbul pada mula nya saya kecewa kekecewaan ini menjadi marah iaitu perasaan negatif menjelaskan mental emosi dalaman saya pada mula nya saya fizikal bersabar seorang diri saya tidak berdendam dan saya masih waras dengan berusaha bersungguh sungguh bekerja sebagai PK ganti ( buffer) walaupun 1 shif gaji saya terbang RM6.Public holiday saya hanya dapat raih pendapatan gaji normal 1 shif bukan double dan caruman soso sekiranya berlaku perkara yang tidak di ingini pihak syarikat tidak akan bertanggungjawab dan KWSP saya semenjak bekerja melonjak 10k tidak lagi di carumkan


Walaupun saya boleh menyelesaikan masalah melibatkan OKU saya di lucutkan jadinya bertemu hadap dengan punca hingga saya redha mendapatkan surat khidmat orang tengah oleh pakar perubatan bahawa saya kembali normal seperti orang biasa apablia saya dan keluarga menimbangkan tidak bersetuju dengan cadangan baharu OKU saya di lucutkan sekurang kurang nya saya mempunyai tangungjawap terhadap diri sendiri.Akan tetapi saya belum ke pejabat JKM untuk status OKU saya di mansuhkan


Saya telah merpraktikan tugas ganti sebagai buffer selama 3 bulan memang meletihkan matlamat yang sama saya juga menyelesaikan setelah usaha sebaik mungkin keadaan sebenar dan terpaksa berupaya mengetegahkan cerita ini sebagai jalan penyelesaian.


Tolonglah saya Ya Allah..

sTolonglah saya Ya Allah..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping