Tuesday, July 26, 2011

Gemuk

Aku pun kekadang pelik la dgn sikap manusia2 kurus or yang perasan kurus nih...Tolong la, bukak minda tu sket..Jangan la tertutup sgt..Ingat org-org perut boroi nih takde perasaan ke? Dan sume org kurus tu kurus dan cantik ke? Kurus pun kalu tak cantik, tak gune weh kutuk aku nih..Kurus pun kalu cantik tapi kat dalam tu huduh tetap same gak huduhnya aku...Tolong aku terima cam kita nih manusia jugak..Ada hati dan perasaan...
aku nih kalu nak tau, nak kurus kerana bersebab...Dan sebab paling utama, hinaan la biasenye..Cume aku yang berjiwa kental jek yang biasanya kebal dgn segala hinaan nih dan kekal sampai bebila...Tapi kebanyakannye, memang tak kebal ngan hinaan..Mungkin dari sudut pronye, hinaan tu bagus sebab membolehkan aku tak terus gemuk dan buktikan yang aku pun leh normal cam si kurus..Dari sudut konsnye pulak, ai rase benda-benda camni wat aku lebih berdendam, bersedih..Ye la, dalam segala hal, baik serius, gurau, musti aku la yang akan kena tempias...Dan tempiasnye tu, buat hati kite nih sakit hati ..aduh Pedih,
Ramai sebenarnye kawan aku...Tapi mereka sangat memberi kesan di hati aku..And of them is my bez fren..aku ni cakap aku berjaga malam pagi susah nak mangun titow nanti gemuk macam badak baru tau dan ada yang cakap badan aku macam orang da kawin macam bapak budak Rase cam malu pada diri sendiri, marah...Mixed.yelah mana tak nya aku kan makan ubat so bila takde bwat apa aku titow jela..akan tetapi pada mereka kononya aku tak bwat apa kerja kat rumah kenapa diorg nak control sangat aku neyhaku tahu apa yang aku buat dah memang keadaan aku yang macam neyh nak wat mcm mana? tak kan aku nk tolak bulat2 pada takdir
aku malu kerana diorg still maintain..Sedangkan aku?
Since from that, aku sedar siapa aku memang aku makan tk banyak,mungkin sbb faktor lain-lain
ada juga kawan aku ketawa melihat perut aku yang boroi dan badan aku semakin berisi bila lama2 lama sekali berjumpa skrang sambil ejek2 gemuk2.. Biarla jadi rahsia aku dan kawan-kawan baik aku saje..Yang pasti, sampai mati aku takkan lupe kata-kata mereka..." Badan ko tak boleh kurus da ko Tak boleh kurus punyee..." TAK MUNGKIN tu sampai mati pun ai akan pegang..sampai mati pun ai takkan lupe..
Tapi betul la kan...kalu tak kite telan yang pahit..musti aku lebih montel dari dulu..Sekurang2nye...hinaan org tu menguatkan tekad kite lagi..Cume tuk yang nak mendorong kekuatan tekad aku nih, please mind your words Jangan la bermulut longkang sangat...Tolong...aku pun ade perasaan...U ollz gelak, aku pun gelak...tapi dalam hati?harap dlm bulan puasa nanti aku dpt kuruskan berat badan aku
Okeh la... lately...Ni jek dulu wat mase nih..len kali ai hapdate lagi..Daaa...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping