Tuesday, June 5, 2012

WENG


First of all, aku rasa nak kutuk rancangan atau iklan yang di siarkan di TV banyak siri iklan atau cerita realiti TV yang tidak mendatangkan faedah jangka panjang memberikan impak negatif kalau nak akan kemajuan pun takanlah sampai menyakitkan telingga mendengar alahan batuk dan bersin cukuplarh mana datangnya suara yang bodoh itu,mana datangnya batuk itu,mana datangnya bersinnn.....

Kembali kepada citer PELIK  Alahan Batuk dan Bersin.. seperti mana yang korang tau,Kenapa Bangsa lain kita sering memperlekehkan umat kita sendiri aku pn tk tahu belum dapat lg jawapan.Akan tanya aku kenapa aku masih lagi disini. Kenapa aku tak suka. Kenapa aku usaha. Ni aku nak cakap once and for all. Kalau ada alternatif lain, dah lama aku sabotaj. Tapi disebabkan aku ni dah tua dan tidak berapa laku dipasaran, maka terpaksa la aku berusaha membloging dengan lebih tekun. And yes! .. aku memang berusaha berkongsi cerita. Segala atuk nenek dah aku cakap. Kalau kan tulis atau cakap ubat tu ubat apa pun dah puas ati semua orang dah tahu tak payah nak berlakon sakit atau buat2 batuk atau bersin menyakit atau mencacatkan lagi rancangan ade larh. 

So please la jangan main assume yang aku ni suka duduk terperosok kat sini sambil menunggu maut.. well more like menunggu rezeki datang bergolek. Aku paham konsep rezeki tu.. Yang ia tak kan datang tanpa usaha.. So, please.. kalau nak bagi nasihat.. biarlah nasihat yang jelas dan memberangsangkan, dan bukan, "Kenapa ko mengata benda lain atau buat2 batuk atau bersin" I HATE THAT!

Akan tanya aku, "Dah dapat ilham dah?". Bila aku jawab, "Belum", jawapannya kat aku.. Kesian ko, cam ner orang leh tahan? Sakit ati tak? Hah? Kalau korang la.. sakit tak hati korang? Sakit kan? WTH.. kalau ko menyakat stakat kesian sbb. aku neyh sakit nak batuk atau bersin je.. emmm, rasanya tak pe lah. Aku pun leh batuk atau bersin kesian diri aku kalau da sakit walaupun dalam nada yang rendah diri. Tak payah korang cakap terbatuk terbahak-bahak terbersin tersembur-sembur. Kalau kesian sangat..kenapa bunyi plak,aku Tak pulak offer kan?So, cam ni la, kalau korang rasa korang stakat nak mengata kata-kata kosong..

Please don't. I am already so stressed on my own, without having you add on to that stress. As it is,I used to be able to our known, .....Logic tak? Ko dah la tak kenal aku, ko nak amek jugak mengata aku? Siot je lah..Jika beginilah sikap rakyat negara kita nampaknya kita akan terus menjadi sebuah negara yang terbelakang yang tidak beretika dan rasional langsung dalam segala bidang yang memperlekehkan rakyat untuk kepentingan sesama sendiri.

Org kata pelan2 kayuh... jgn tunjuk taring sangat.. nanti bila dah ok baru tunjuk selagi belang and taring yg ada. Aku ni bukan garang sangat tp when it's come to anybody memang aku serius smpi kadang2 kwn2 rapat aku tau and tak berani nak kacau. Bukan apa org kita ni kdng2 waktu kita main kita main2 masa kita sirius pun kita nak main2. 

Banyak sgt benda baru.. but still apa2 pun For me we have to do what we have to do. The time will come but meantime we have to set our mind to our objective.Tp maybe it is to early to judge and beside who am I to judge others

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping