Tuesday, October 30, 2012

aidiladha


hurrmm....samat hari raye pade sume...raya da over da baru nak update....spend raye haji kat rumah je..Abah ada tel panggil makan kenduri kat Kg tok buat kenduri korban,aku cakap dekat abah aku belum tentu lagi nk balik kg. tengoklah macam mana keadaan nanti.abah cakap kalau aku tak boleh dtg pun tak apa sbb jauh nanti menyusahkan aku pula tapi bila abah cakap tok pun sekarang tak beberapa sihat selalu sakit-sakit,aku cakap kesian dekat tok,tp nk bwat mcm mna..

Raya pertama Amir dan Wan dtg umah selepas solat raya then sembahyang jumaat kami pergi sama2 kat masjid kg aku pastu balik diorg stay kat umah sampai pukul 6ptg....hehe.....malam pula Asri dan kawan2 dtg selepas melawat chown (adik asri) berada di hospital Sg.Petani diorg ajak aku pergi tengok chown pkl 6 ptg nak dtg ambil aku tp aku tk g.jd malam diorg dtg singgah rumah aku 10 orang.



Raya kedua kenduri dekat surau depan rumah, aku tak g maklong tolong antar nasi dan lauk setalam kat umah jd makan kat rumah saja la Petang Raya kedua Kak Lili sekeluarga dgn Pak Mat datang rumah,kata diorg dah nak balik ke KL dah hari ini.Malam pula Ramli dtg rumah jiran pulak antar satay minang kami makan sama2 sampai pening sehari asyik makan daging tinggal nasi himpit ja.

Jd raya aidiladha dan weekend minggu neyh nie sempoi,sgt bermakna tapi malam kemarin dulu aku dpt berita sedih Pak chak Junid meninggal dunia dan selamat di kebumikan pukul 11 pagi kemarin aku sedekahkan Al-Fatihah semoga dia di tempatkan dengan orang2 yang beriman.aku dan mak sempat berjumpa dengan aruah masa ke KL hari tu.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping