Friday, May 10, 2013

hardisk komputer aku rosak

Tengah hari tadi komputer aku kembali stabil selepas aku kaji dan analisis PC aku beberapa hari sebelum neyh.sebab minggu lepas hardisk yang aku guna dari tarih 04/04/2004 sampai 4/5/2013 sudah 9 tahun dah rosak file (NTLDR is Missing)so aku guna alternatif lain guna hard disk komputer lama pentium 120 aku yang aku simpan Hard disk bunyi cam cerek2. Huh.Tak tahu boleh retreive atau tidak benda-benda dalam hard disk tu,so kali ni aku tak boleh dengar mp3 atau tengok dvd sebab kalau aku tengok boleh selepas aku katup then buka start menu tak ada so hardisk ni sekadar penyelamat keadaan klu sofware boleh je masuk install,okla daripada tak dapat guna apa-apa langsung komputer aku ni lagipun buat sementara aku dapat modal nak beli hardisk yang baru untuk aku guna menaip blog mlm ni. Aku harapkan sesiapa yg membaca entri aku ni tahu aku agak sibuk semenjak ni menghadapi banyak kesulitan yang amat aku kesali.sampai ke lagu,foto,video dalam memory card Hp aku pun kena atack virus so aku terpaksa ambil masa sampai aku dapat beli hardisk yang baru barulah aku boleh selamatkan semuanya ke asalnya balik.tp itu tidak menjadi masalah sebab semuanya tu masih ada di save dalam pendrive aku Di sini aku terpk apalah kehidupan ini kalau tak di datangi masalah so biasa la tu...hehe

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping