Wednesday, July 24, 2013

disturbing experience


Kadang-kadang aku terfikir sendiri, adakah aku tidak boleh dengar ­itu????' atau tidak sebenarnya.

Mental health professionals usually define hearing voices as a symptom of medical illness. Many people who hear voices are able to live with them and may consider them a positive part of their lives. Many people hear voices but never find them a problem or need to seek help from mental health services.


Kenapa?

Aku memang berbeza dengan orang yang berbeza serta waktu yang berbeza.Hari jumaat ni aku ada appoitment dengan doc..perlukah aku ceritakan kepada doc. sedangkan perkara itu benda yang sama sejak dari aku di masukan ke hospital.mungkin boleh cakap benda lain yang positif sekarang.

1.td aku pergi ke stesen petrol pam untuk isi minyak motor adik tu kata "cantik motor kalah orang muda nuh"Oh aku terkerjut adakah aku kelihatan seperti seorang tua?t

 2.Kata ahli keluarga terdekat serta teman-teman rapat, aku mempunyai perangai yang 'pelik.'lain dari orang .Penyakit aku pun pelik doc pakar pun tidak pernah dengar tentang masalah penyakit aku..dan tak boleh buat apa-apa lg...kena diri aku sendiri yang control

3.Bergantung kepada mood & situasi, aku boleh jadi SANGAT peramah atau 'dingin' dengan kenalan. Ramai juga teman yang berkata, sewaktu pertama kali jumpa aku, mereka merasakan aku ini merupakan seorang yang SANGAT 'pendiam' dan bila sudah lama kenal, terbalik pula.

4.Ahli keluarga terdekat (terutamanya mak aku) selalu menganggap aku sebagai seorang yang sangat tidak tahu berdikari dan tidak tahu bersosial. Contohnya , Pesan macam anak di dalam doi... banyak sungguh pesanan mak aku itu kalau tak pesan aku buat tak kena pula kan

5.Aku hanya dapat mengalih pendengaran aku dengan hanya mendengar mp3 player kekadang aku dengar radio sahaja.waktu bercakap semasa aku mendengar alat ini aku agak kurang peka dengan keadaan sebenar tp lebih baik aku dapat beranikan diri lakukan apa apa yang perlu sebagai rutin harian aku di rumah berbanding kalau aku terdengar...


nyata tapi benar? :P

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping