Monday, July 15, 2013

Permulaan ramadhan

Hari ini hari ke-6 umat islam berpuasa,Tiap2 pagi set jam hp kul 5 pagi.Malam tadi tido kul 3.00 pagi.ingat mesti bangun awal kan sebab makan ubat awal tido awal.bleh setle sapu cat tp kalau hujan tk jd sapu.cat hampir siap tinggal lagi sikit saja lagi.hari ni Terjaga... tengok jam pkl 10 pagi sebab yakin bangun awal, kalau makan ubat awal dan tido awal Jam telefon set la..Tiap2 pagi biasa bangun kul 5 pagi.

Islam itu mudah, bukan menyusahkan.jgnla ckp cmtu bro...kita manusia ni xsempurna...mungkin xpernah berdepan or dgr psl situasi orang hadapi...mn tau  ada yg pndg negatif pd Islam:). Ada orang yg tanya sbb nak tahu cerita orang lain.Ada juga orang tanya ikhlas nak tahu.aku ni ikhlas bercerita,jadi elok le kita bermuafakat sesama bersaudara islam, salam ramadhan dari aku untuk yg beragama islam,jaga kelakuan,jangan nakal,,adab,agar sedap mata orang memandang tidaklah menyakitkan hati sesiapa yg melihat/mendengar,hormat menghormati antara satu sama lain.

Pada mulanya seronok juga nak sambut bulan puasa sayangnya aku pon kena control diri sendiri jgk malam ni dah mula puasa, esok nak kena pi hospital dan esok aku tak dapat berpuasa sebab nak ambil darah dan urine test.Aku memang berharap di bulan puasa tahun ini dan di hari2 yang akan datang selepas ni aku buat yang terbaik dari tahun2 yg lepas2 sebab terlupa makan ubat kekeliruan rasa masalah tahun lepas aku tak dapat kawal diri sendiri. semua ketentuan dari Allah dan aku menerimanya dengan kesyukuran sebagai semangat baru..Amin..siapa pon tak nak buat silap betul tak?..peace aku just kongsi pengalaman bukan nak mengulangi kesilapan serba sedikit aku dapat belajar ttg life aku sendiri wallahualam..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping