Thursday, August 29, 2013

member call

Perbualan biasa di telefon aku dengan shah semalam maklumlah sekali sekala bertanyakan khabar berita.

Aku : Hello.. Asslamualaikum..

Shah : waalaikumusalam boleh saya bercakap dengan Akmal

Aku :Ya..saya bercakap

Shah : akmal tak kenal aku ke?

Aku  : siapa?

Shah : akulah shah  dah tak kenal

Aku :  oh shah aku ingat siapa td.maafla aku tak cam suara

Shah : hai dah lupa

Aku : Bukan mcm tu shah aku betul tak cam suara hang td,aku lupa nak tengok nama calling masuk hp aku


Shah : macam tak percaya ja hang pa khabar?

Aku :macam tu la shah

Shah : boleh aku tanya? hang duk makan ubat ke?

Aku : ubat tu aku serasi dengan ubat hospital kerajaan saja sekarang

Shah : ubat kena makan

Aku : aku makan ubat apa sekalipun belum tentu sembuh datang sakit macam2

Shah : Janganlah macam tu hang mesti kuatkan semangat kalau nak sembuh

Aku : Tak tahulah aku sendiri pun tak dapat nak terima rasa macam diri aku rasa macam bukan diri aku yang sebenarnya lagi.kadang-kadang rasa macam   nak lari ke suatu tempat yang kosong tak ada siapa di sana tak nak fikir ttg. dunia saja fikir sama apa yang berlaku selepas mati dah berumur ni dah meningkat dah pun

Shah : maksud hang?

Aku : yela dalam dunia banyak yang hanyut banyak alam kepura-puraan

Shah : sudahlah Akmal lupakan segala-galanya

Aku : aku takut kalau aku tak dapat control emosi kalau aku tetiba aku jadi agresif.

Shah : kenapa ?

Aku : ya macam aku mengamuk ka automatik aku jd berani

Shah :Sabar banyak-banyak Akmal,kalau hang ada prob jgn pendam sorang2 fikiran jadi kusut

Aku : Ya lah shah...hg bila nak datang penang lama tak jumpa hang

Shah : Aku tahun lepas ada pi penang makan kenduri tp naik feri aku takut kereta aku berkarat.

Aku : baiknya alasan hg... Tak jd masalah kan ada jambatan P.Pinang lagipun aku tinggal di Butterworth Seberang Perai

Shah : tak palah klu nasib baik nnt klu aku gi sana aku contact hg.hari tu aku tak tahu no tel hang.

Aku : hang nak cakap apa lagi dah lama nanti kopak plak kredit hang

Shah : tak de pa saja tanya khabar?hang, mak hang sihat ka?

Aku : mak aku sihat cuma tak kuat buat kerja berat di rumah aku terpaksala tolong mak aku,ingat jugak nak tel aku terima kasih la kalau ada apa2 hang allo la aku no...

Shah : kirim salam dekat mak hang sama,kalau hang nak datang stay beberapa hari kat kl call la aku

Aku : insyaallah aku tak lupa bye assalamualaikum

Shah  : walaikumussalam

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping