Monday, August 26, 2013

nukilan si comel saya



 cerita pasal kucing aku. sebenarnya aku dah post bulan lepas tp tak jd agak kurang tepat gambar pun kurang menarik sbb ada yang aku take waktu malam screenshots guna 3GP player 2011 lagi pulak cerita ringkas je so aku renew new post entry kali ni.Anak kucing aku ni anak rona inilah haiwan anak kucing Rona umur baru hampir 3 bulan,mak dan aku yang selalu pantau anak kucing ni,makan,ubat dan mandikan.kemarin dulu bagi makan ubat cacing sebab perut anak kucing neyh buncit.aku pun belum bagi nama sebab ada orang minta nak bela kucing ni,2 ekor jantan dan 2 ekor lagi betina jantan sama warna betina sama warna yang jantan sukar nak kenal sebab "twin" colour serupa jd

Kucing ni kalau waktu makan memang dia nak kawal dia sekor sampai letak tangan di atas pinggan kadang kadang menghentak2 pinggan sampai tumpah,makan tak banyak mana pun.tapi dia yang paling gemuk dari yg. lain...




anak kucing ni jantan lebih suka tidur tp aktif dan lasak bermain kat rumah,kalau yg. lain menyusu dia pon nak juga mamam

memang manjanya mengalahkan anak kecil Sebab tu, setiap pagi sebelum ke bilik air mandi, mesti tengok kucing2 ni nak bagi makan ubat ka vitamin setidaknya pun aku akan tegur kucing2 dengan nama panggilan sementara berada di rumah aku Macam tu juga kalau waktu terluang, Kucing spesis ni baka kacukan tempatan memang memahami tuannya. Kalau kita kata jangan tak mo, ia tak akan buat. Kalau dia nak bergurau dengan kita dia akan buat saja nak tarik perhatian dari tuanya panggil,  memang fun  Cuba baling bola loceng, mesti ia akan tangkap atau mengusik usik benda tu.

yang oren ni aktif bermain kalau dia main betul2 bersungguh-sunguh

sekarang mak aku bela 5 ekor kucing 3 jantan 2 betina tak tahu pulak selepas ni mcm mana..kucing-kucing ni lah menjadi peneman di kala kesunyian.Pernah sekali aku balik ke rumah penat dan fikirkan masalah.kucing aku ni datang sambil mengesel-gesel kaki aku di tempat aku duduk membunyikan puurrrrr,purrrrrr,puurrrr,puuurrr, aku angkat anak kucing ke atas paha tempat aku duduk di kerusi,hilang masalah rasa happy balik maybe dia datang kerana simpati tengok tuan bersedih hati,rasa kasih dan sayang dan stress dengan masalah aku terubat dari memikirkanya.ya lah aku kan hanya tinggal berdua dengan mak aku saja jadi tak ada salah kesunyian,kucing2 lah menjadi peneman aku di rumah.



sayangnya anak2 kucing ni aku sudah tidak membelaya lagi semua bagi dekat orang bela,kat rumah cuma ada Teh cik dan anaknya ungai spesis kucing kampung,rona dan kusya dan juga kusyi cukup lah tu kalau Rona sihat dan subur bleh beranak lagi.sekian dulu citer anak kucing tata titi tutu bye

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping