Thursday, August 1, 2013

Cetusan rasa

Semalam..at last dpt luangkan masa bt blog masa bt blog tp tak abis sbb bnyk yg benda yg membz kan..so gak blog yg tak seberapa aku try type balik beat dat Zday..everything nak sambut raya puasa da skrg for a moment still no point...apa saja la..overall...mood raya da datang...hmmm how to say ah??tak mahu buat dosa n bahala,i need to find it, is mean to be like that ^_^

Ada kwn yg cakap aku semakin gemuk...no comment and ada jugak yg cakap "aku tahu mak hang masak sedap"tu sbb aku gemuk hahaha!!!  if wat all know dat was kalau kena kat aku sendirila, nak di jadikan cerita aku sibuk,da bohsan coz keje lain takde bila mau kayo nak makan gaji x de sendiri tak bolisq why i was wasting ur life what wrong with all.Anymore you heart about me???..u know wat aku cipta sebuah sajak yang bertajuk Keyakinan Ramadan sori klu sajak aku dan blog aku tak memuaskan hati para pembaca...Jangan seperti ketupat di anyam penuh seni di makan hanya isi...eh..daun palas mana boleh di makan apa la aku ni lawak tak laku2 haha... jom baca sajak dari aku :p

Tatkala mencari ruang
Kesilapan yang menerpa
Teryata kehambaran menyingkap
Tabir naluri kesepian ini
mendendangkan bicara harapan
tubuh lesu tetapkan  iman
Yang menanti seiklas keluhuran

Dengan bahasa kebingungan
Teramat janggal untuk di mengertikan
Pandangan sepasang mata pasrah
Cuba memahami
Erti kehidupan hakiki
Menyingkap segala perubahan
Dengan keredhaan ilahi
Tanpa rasa ragu lagi

Tika menjaring keyakinan
Seribu kenangan yang mencengkam
Terasa satu persatu gugur
Di perhentian kelam
Bersama sebuah harapan
Yang tetap terpendam.

Pada Allah aku pohon restu
Insy-Allah terangilah sinar hidupku
Bagi insan semasa hayat di dunia
Untuk akhirat kita yang abadi

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping