Sunday, August 10, 2014

Apa kata kita terhadap haiwan ini..

Syukurnya aku tiada masalah untuk menjaga sendiri kucing aku.kecuali kekadang bebal jugak  pastu sayang mereka balik

Aduhai, Aku terfikir tentang ini?
(METRO Ahad 10 Ogos 2014)Hari ini

Tiada siapa yang mahu ianya jadi begini. Tiada. Tanyalah sesiapa sahaja. Pasti tiada seorang pun yang mahu. Melihatkan ini, tiada siapa juga yang menyangka ianya akan berakhir sebegini. Tiada siapa. Tetapi.. Apalah daya kita untuk menahan sesuatu yang telah di rencanakan.. 

Kadang-kadang bila kita menulis atau menaip kita terlupa untuk memikirkan untuk jangka masa panjang kesan apa yang kita tulis pada orang lain. Bagi kita mereka mungkin hanya seekor kucing. Tapi bagi orang lain, mereka lebih dari sekadar kucing. Mereka sudah di angap semacam ahli keluarga sendiri seperti aku. Jadi bila mahu mengeluarkan kata-kata, fikir pasal perasaan orang lain juga. Jika anda tidak peduli tidak apa. Orang lain ramai lagi yang peduli.


Kenyataan anda hanya mengundang kecaman pecinta haiwan.Jangan menunjukan kedangkalan diri sendiri berfikir.Jangan menunjukan seolah-olah anda tidak peduli dengan isu semasa tidak menghormati perasaan mereka yang terlibat.Mungkin anda patut berbangga kerana hanya anda yang tidak mengambil kisah tentang isu sebegini.jangan lupa binatang pun punya hati dan perasaan apatahkan lagi manusia yang di berikan akal fikiran oleh tuhan.



Tolong Hentikan Kekejaman Terhadap Binatang

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping