Sunday, January 4, 2015

Pokok...

pokok hiasan dirumah aku suka pokok sebab entahlah pokok yang menghijau membuat aku rasa ceria dan bahagia... sentosa dan permai ..sebenarnye ni aku kumpulkan kalau tak  orang yang bagi tidak pun aku minta dekat maklong aku.

Pokok ni namanya Pokok Bunga Euphorbia putih mungkin spesis kaktus kot sebab batangnya berduri aku dapatkan pokok ni dari nenek aku di Perlis

Pokok bunga matahari sayang sekarang dah tiada di rumah aku masa aku ambil gambar  ni pada tahun 2006

Pokok Rumput di tepi rumah 2006

Pokok ni namanya Halia Merah,pokok ni maklong aku bawa balik dari Petaling Jaya Selangor.

Pokok bunga euphorbia merah di ruang pagar hadapan rumah aku

Pokok ini pun aku tak tahu namanya pokok ni aku tanam dalam pasu gantung pada tahun 2004,sekarang aku dah tak tanam pokok dalam pasu gantung lagi heheh

lanskap pokok hiasan di sudut belakang pintu dapur tahun 2006

Pokok hiasan pokok lidah jin,pokok palma di ruang dalam pagar di hadapan rumah

Pokok buluh di ruang hadapan rumah masa aku ambil pic pokok ni belum di kasi (cantas) tu yang nampak gemuk dan beserabut

Pokok Bunga Euphorbia Merah

Pokok Bunga Lantana

Pokok Bunga Bakong

Pokok Bunga Desert Petunia,pokok bunga ni bunganya tak tahan lama hari ini berbung esok petang dah gugur ke bumi still cepat ada bunga banyak setiap hari

Aku yang jadi hang kebun menjaga pokok2 ni sampai sekarang menyapu,menyiram,menanam,mencantas,membaja,mengembur dll.. Sedikit sebanyak jadilah pokok hiasan di rumah aku.Sebenarnya aku berangan-ranggan nak update lagi pokok di rumah aku yang belum sempat aku ambil gambar nanti aku ambil aku akan sambung cerita eah buat entry koleksi pokok yang ada di kebun laman rumah aku...InsyaAllah.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping