Wednesday, September 2, 2015

hari ini malang buat aku

Hari ini memang malang buat aku petang tadi.....hadoi apa nak kata kan,malang tak berbau.Al- kisahnya hari-hari aku buat kerja sampai tak sempat nak memblogging rutin harian aku macam biasa di rumah lagi-lagi bila maklong aku tak ada kat rumah jd aku dan mak aku lah tolong tengok-tengokan rumah maklong dan rumah aku,mermbersih kawasan rumah,gunting pokok,membaja,menyiram pokok,cabut rumput hari2 hari muncul saja kerja,dah la tu pokok2 pun kena tengok2 bila ada pokok mati yang tumbang di tiup angin.

Terkejut aku tadi aku bakar sampah rumput2 kering dan ranting pokok yang tumbang mak aku suruh aku belikan petrol untuk bakar kayu pokok yang tumbang di tempat sampah jadi terus balik dari beli petrol tadi aku pun bakarlah petang kemarin pun bakar jugak tadi tak sempat nak nyalakan sampah terus menyambar kaki kiri aku dari betis hingga ke pegelangan kaki

syukurlah tak seterok mana tapi 4 jam tahan sakit.aku masuk ke dalam rumah basuh kaki dan letak ubat gigi passtu tak leh tahan pedih aku pun sapu minyak gamat dan mengelupur sorang2 dalam bilik.

7 malam aku dah rasa baik cikit terus mandi dan kesan melecur tu masih baru pedih pun dah berkurangan.gila aku hanya kuat semangat apa nak buat tak apalah,kesihan plak aku tengok diri aku...nampak gayanya esok aku hanya  siapkan kerja sikit2lah.esok pun sapu kaki aku dengan minyak gamat sajalah aku.lagi pun dulu aku pernah melecur terkena exzos motosikal lama elok saja sapu minyak gamat.

Nasib baiklah kerja aku hampir selesai di rumah.dan bukan mak aku yang membakar sampah tadi kalau tidak aku tak dapat bayangkan kalau mak aku sakit siapa nak jaga makan dan minum aku di rumah dll..bila aku fikirkan balik,aku yakin sebenarnya kejadian ini ada hikmahnya...pengalaman ini juga akan menjadikan aku lebih berhati-hati.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping