Friday, March 4, 2016

Tidurku..

Dahulu tentu pernah korang bermain dengan teka teki zaman budak-budak,bertanya kepada sang  ungas belalang katenun.katenun macam mana orang tu tidur adalah time tuh aku teringat akan permainan ni ada kali tuh dekat luar rumah aku di daun pokok di luar rumah aku bagitahu maklong aku katenun long,aku pun teringat permainan ni aku bertanya katenun2 macam mana maklong tidur kejap katenun tuh beralih arah pusing 45 darjah di atas permukaan daun sambil di perhatikan maklong.

kemudian maklong saja nak try test aku pula maklong bertanya katenun2 macam mana man tidur terus katenun tu lari terbang aku ketawa la man tidur lari long wakakakaka

semua tuh jenaka belaka....aku ada la sikit info mengenai cara tidur dan maksudnya sendiri jom tengok kot kot korang tahu mengenai cara korang tidur itu memberi erti serta maksud yang benar.

Aku kan tidur sebegini bila senang hati atas bila lapang hati bila semua urusan benda telah selesai

Aku juga akan tidur begini bila free atau ketika memikir dan berhajat sesuatu sekiranya berangan-angan

Aku tidur begini bila memikirkan sesuatu kebiasaanya jika tertidur di waktu siang

 aku tidur begini ketika letih atau tidur seperti ini sewaktu mula merebahkan diri ke tempat tidur kekadang letih mengadap gajet seperti hp di sebelah bantal sebab lenguh nak pegang.

Aku tidur menyeret ke tepi macam neyh bila tak larat berkemas time tuh atas katil dengan gejet gitar dan buku-buku dan benda lain yang belum letak di tempat asal.

aku jarang tidur di sebelah kiri sebegini sebab aku kan sakit bahu lenguh2 tangan kiri aku akibat kemalangan jalan raya dahulu bila bangun rasa macam di himpit dan bila tertidur ketika malas nak cari bantal dakap letak di tempat lain contoh bantal dakap aku berada di ruang tamu.

 
Aku selalu tidur begini kebiasanyan dakap bantal dakap

 ada kalanya juga aku tertidur macam ni tapi akupun tak sedarkan diri


Aku selalu juga tidur begini bila kucing aku datang menemani aku di tempat tidur

Kebiasaanya aku ti dur begini ketika di awal subuh ketika berembun sejuk

Beginilaah aku ketika tidur korang pula bagaimana???



No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping