Sunday, March 27, 2016

tau tak?

Apa yang nak di pastikan aku sudah pulih dari kesakitan membuat aku menderita selama ini.Aku mengubati dengan usaha diri aku sendiri tak ku jalani terus begitu sebab aku fikir dan ingat kalau aku terus begitu ianya apa yang nak di pastikan sememangnya sebelum ini begitu perih aku sakit tidak boleh mendengar yang bukan-bukan.namun sekarang aku bersyukur aku dapat mengubati sakit itu dengan usaha diri sendiri .mak aku pun menayakan aku "hang ke kl,kakak lili,makdak pergi bawa mengubati aku ka?"
aku hanya sekadar tertawa aku cakap "inilah pilihan aku sendiri untuk berubah dan aku meyakinkan diri aku sendiri  aku sekarang akan kisah yangn baru.tak ku jalani terus begitu sebab aku fikir dan ingat kalau aku terus begitu ianya akan terus menghantui diri dan hidup aku"

Aku juga sudah begitu lama ya benar waktu yang begitu lama 18 tahun aku sakit dan sekarang aku memantapakan diri bangkit dari segala apa yang membelenggu sehingga aku dulu menjadi seperti tidak keruan.Mungkin aku terlalu bahagia bagaimana diposisikan sebagaimana orang.Semua indah atau lebih tepat semua pernah indah dalam kehidupan.

Sure korang pernah sama-sama tersenyum dan pernah saling memarahi bila sedikit terganggu dan tentu sudah pernah hampir tak boleh menghabiskan waktu tanpa berganding tangan dan pernah berhenti menyapa walaupun pesan yang singkat dan hanya kerana kesalahfahaman awal dari semua sakit di sebelah bahagia kita.Aku juga tidak dan belum mengerti,Apa ini?Apa  aku yang sedang di lema kerana masalah atau memang ini adalah cerita kemanusiaan yang ada suatu ketika semua bahagia jadi hilang hanya kerana satu kepedihan dan terus menderiata selamanya.

Yang jelas sudah semua berakhir begitu saja.Yang jelas semua yang dulu hampir setiap hari menjadi alasan aku sebagai penolakan atau sebaliknya.Aku tersenyum rasanya aku ingin meyantakan pesan kata sekiranya terbaca atau terdengar lagi semua terkesan.

kenapa aku berubah setelah begitu lama ianya menghantui hidup aku.kadang aku bertanya kepada tuhan kenapa keaadaan ini ada setelah mulai membukakan hati dan bersiap dengan cerita dan hidup baru?Syukur kepadamu ya allah aku bersujud syukur kepadamu setiap kali selepas solat.Aku tak nak sakit seperti dahulu lagi ianya lebih menyakitkan dari kesakitan itu beruntun beberapa belas tahun yang lalu.lebih kejam nya kesakitan itu.

Di sini  sekarang aku harus kembali mulai sering meyebut syukur dan mengigati yang esa di saat aku pergi meninggalakan kesakitan.Amin..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping