Saturday, April 30, 2016

penapis air di rumah aku

Sesiapa nak sihat,aku sarankan minum air yg bersih air alkali terbukti paling baik untuk kesihatan badan kita dan peyembuhan.sekarang memang dah bermacam-macam jenis penapis air yg ada d pasaran. Penapis air memang penting zaman sekarang ni ok la jugal pakai penapis air ni sebab air kat malaysia yang di salurkan terus ke paip rumah kebanyakanya sudah di rawat masuk melalui paip rumah kita ada klorin dan perlu di masak sebelum di minum takut terdedah pada bakteria bawaan air e-coli atau macam2 lagi yg bahaya.


Penapis air Blondal di bilik mandi rumah aku

Sebenarnya aku sudah pun beli penapis air blondal dari bulan march tahun lepas.Blondal datang bagi try seminggu tup-tup jadi beli kebetulan masa tu aku ada duit sikit bayar deposit dan lain-lain secara ansuran aku kongsi dengan mak aku bayar bulan-bulanan sekarang tinggal lagi 5 bulan saja lagi dah nak dekat 4 bulan saja lagi september ni baru tamat bayar.

Pada mulanya memang berat nak ambil memandangkan ekonomi negara kita kan tegah gawat.tapi pk pny pk baik juga untuk kesihatan lagi pulak mak aku kata aku bela hang berpuluh-puluh tahun boleh inikan pula nak bayar benda tu aku pun jadi ambil.

Aku mandi kat rumah terasa kulit badan lincin,air pula lembut tak rasa gatal-gatal badan,makan dan minum pun sedap saja rasanya natural saja air dalam takungan pun bersih.sebab itulah aku kurang dan jarang beli rokok kotak sebab nak jimat kos tolak bayar benda neyh.apa pun terbaik hehe


Ini cermin kat dalam bilik mandi

Asalnya cermin ni cermin lama aruah nenek aku yang da rosak aku bawa pergi kedai pasang kaca cemin tu balik jadilah semula cermin kat umah aku dan tak tahu nak taruk mana aku letakkan di bilik mandi senangla aku nak bercukur hehe

sekian dahulu buat masa sekarang  tak da pa lagi nak citer

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping