Monday, May 16, 2016

memory 15 mei 2016

Hari ahad lepas kawan aku wan dan amir datang ke rumah bawakan buah tangan untuk aku dan mak bihun sup dan cendol bungkus makan bersama di rumah aku walaupun sebanarnya aku sudah pun makan nasi mak aku masak masak cabai ikan termenung

katanya mereka baru balik dari membeli belah di tesco.mereka mengajak aku keluar pergi makan nasi ayam ayamas sebab dapat kupon diskaun harga murah.aku pada mulanya berat hati nak pergi ingat nak rehat di rumah saja tapi di sebabkan katanya nak celebrate birthday kawan aku wan aku pun ikut bersama.

petang dalam pukul 6.30 kami keluar pergi menziarahi nenek adik wan yang baru keluar hospital kami belikan sedikit buah tangan dan hantar ke rumahnya dan terus ke rumah amir hantar bihun sup dekat mak amir dan terus ke destinasi dalam perjalanan sudah masuk waktuk waktu magrib kami singgah di masjid kubang semang bersolat jemaah magrib hujan pun turun kami tanpa berlengah ke seberang jaya dan berjalan menuju restoran ayamas.Gembira kuasa dua mana taknya ayam seekor boleh enam orang makan kami bertiga saja habiskan

selepas makan kami terus ke Madrasah Raudhatul Ulum Bukit Mertajam mendengar ceramah perdana "Tutupkah auratku?" yang di sampaikan oleh Ustaz Ahmad Rizam al-Ghazali setelah selesai upacara ceramah yang di sampaikan kami berkesempatan bersalaman dengan Ustaz Ahmad Rizam dan berjumpa dengan kawan sekampung wan dan amir yusuf ,wan mengajak pergi makan roti canai pula.aku cakap aku sudah kenyang hantar aku balik dan korang pergilah makan roi canai

menyusur balik ke tempat letak kereta 11 malam oleh kerana hujan aku dan amir tunggu di jalan bertar sambil menunggu wan keluar dari tempat meletak kenderaan di sebabkan lumpur becak secara tidak di sengajaklan tayar kereta di sebelah kanan hadapan tersangkut.wan menyuruh kami menolak.aku cakap dekat wan "undur wan belakang tayar tanah rata."wan pun mengundurkan keretanya mujurlah kataku dapat mengawal keadaan semasa itu dan kereta wan boleh keluar dari lumpur.

Kami pun balik dan ambil yusuf dan teru hantar aku balik ke rumah lebih kurang jam 12 lebih wan berikan aku bawa balik sebungkus roti pedang yang di beli panjang macam pedang .seronok sangat rasa clear je otak aku dari kekusutan di rumah insyallah kalau tak keberatan aku nak pergi lagi ke mana2 majlis ilmu nak dengar ceramah selepas ini lama sudah aku jarang pergi sejak dahulu okay that all 4 now demikianlah memory yang aku simpan dan aku tidak akan lupakan ea..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping