Thursday, October 13, 2016

Kualiku memasak

Hari ini aku masak bodo2 saja bahan apa yg. Ada saja d rumah yela tk nak membazir makanan.masakan aku ikan selayang goreng becili dan sayur daun pucuk mungai besama telur.
Jenis hidangan seperti Ikan selayang dan sayur pucuk mungai bersama telur ternyata dari aneka masakan macam masyarakat india mengunakan kunyit pada sayur daun pucuk mungai tapi aku ikut kardah maklong aku yg ajarkan aku masak dulu bahan yang digunakan, seperti tomato,bawang merah, bawang putih, dan cabai merah.
Kesegaran citarasa khas dapat diperoleh melalui penggunaan aneka dedaunan, 



Ikan selayang goreng bercili.


Bahan :
5 ekor ikan selayang digoreng terlebih dahulu
Sediakan kuali untuk menumis cili klu nak pedas taruh cili padi/cili melaka/cabai kering  dan bawang merah dan beberapa ulas bawang putih dan masukan ikan yg sudah digoreng.

Sayur daun pucuk mungai besama telur
Cara :
Daun pucuk mungai di asing dari tankal batang
Tumiskan bawang merah, bawang putih cili hidup masukan daun dan kemudian tomato garam secukup rasa dan 2 biji telur ayam kacau sampai masak dan sedia d hidang.
Macam dalam pic aku saja taruk setegah lobak merah di potong lidi.
Jadi, tunggu apalagi. Klu nk cuba try la buat tk sedap no comment

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping