Wednesday, October 12, 2016

New buddy


10 Disember 2014


New Buddy - ZTE Blade Q3







Yeay.....dapat surprise ZTE Blade Q 3 from mak *lompatbintang*...Actually mak mmg dari awal nk belikan tp 5 bulan aku tolak aku tak penah pon terpikiaq nak tukaq henpon baru......hp lama aku da rosak masuk air a ntah....mula-mula tu aku boleh terima lagi la....iyelah, henpon dah 2 taon lebih....mungkin ada wayar cabut kat mana-mana...ye dak....restart nanti okei lah....tapi dah sampai tiap saat kena restart then kena delete semua application dalam hp, kena delete gambaq bagai...tu pon asyik insufficient space, bengkek jugak la ati....wassup kat wan ngadu pasal henpon buat perangai....aku mintak henpon dia je pon, sebab banyak sangat henpon yang dia dok guna...bak la satu...aku setakat nak sms, call, wassup, tangkap gambaq + fb je pon function yang aku nak guna...hat lain tak ler sangat...so baterlakan share duit aku dgn mak beli hp ni murah ja.

Tup-tup nak dijadikan cita, malam tu aku tertidoq awai....awai gak kot, sebab aku tak sedaq wan balik qeja pukul berapa.....aku sedaq, rasa ada benda ja kat sebelah....ingatkan bantal a apa....mak cakap nkshare rm beli hp.aku okeh....terus bangun, buat-buat tak paham ni untuk apa.....padahal dalam ati happy bulan lepas hahahaha....tapi jauh kat sudut hati, aku sayang duit.....aku bukan request henpon baru pun, aku nak tukaq hat lain ja....pakai yang 2nd hand pon tak pa....tapi dah dapat, ai okeiiiiiiiiiiii jerrrrrrrrrrrrr....hahahaha....Alhamdulillah....Thank you mak
padahal malam sebelum tu baru ja aku cakap, 'dah lama abang tak buat seprais'......then wan l balas, 'bersyukurlah dengan apa yang ada'....yela yela yelaaaaaaaaaaaaaa   T_______T



Wajah baru my buddy....lepas nie usung ke sana sini lah....tapi sekarang nie pun aku tetap usung jugak 1 aku....sebab ada lagi data-data dalam tu yang aku nak.....terus terang cakap, aku bab henpon ni blur sikit....bukan sikit, banyak gak kot....aku dah mula risau, nanti contact no dalam henpon lama macam mana....sms? wassup? dan paling penting, gambaq......aku nak guna lagi semua benda tu.....wan la tolong backup semua....dia nak ajaq aku, tapi aku buat-buat tak paham...sebab aku memang malas nak paham benda-benda nie. Sbb hp lama wan ZTE Blade Q1...aku tau nak guna ja.....aku tau kalau aku nak call orang sana sini, make sure semua  nombor ada.....ecececehhhh, tak reti nak syukur langsung kan.....pang nak???

Aku pun tak dak la sempat sangat nak godek apa application, innovation yang ada dalam hp nie...cumanya semalam kbalik rumah aku godek sikit-sikit....sebelum nie, dalam henpon yang penah aku guna, aku cuma jumpa 

Aku pun sebut la 'Hi '.....then aku tekan 'phone'.....dia suruh aku cakap contact person yang aku nak....aku sebut 'abang'....then keluar la senarai 'abang' dalam contact aku....see, semua nama wan okeh...tak lain selain wan dalam contact aku.....bukan setakat contact hp, bahkan hati aku yang tulus mulus ini hanya ada mak...gittewwwww...

so aku boleh sebut contact mana yang aku nak message.....tup-tup message masuk....dia tanya nak bacakan ke tak....aku pun sebut 'Read'...dia pon baca dengan penuh fasih dan slang.....berdekah-dekah aku gelak sebab tak paham....bahahahahahaha...bengong punya omputeh....bayangkan message melayu yang penuh short form tu dia baca ikut slang dia.....tak ke haru biru jadi message tu....tak membantu langsung....hahaha

Aku try pulak music, macam biasa...sebut je tajuk lagu....karang dia mainkan....

Last sekali aku tekan navigation......dia tanya nak pie mana, aku sebut home.....terus cepat-cepat dia search 'home'....tapi disebabkan aku still tak setting address bagai, dia tak leh find that location....

Boleh kan dok bergelak sorang-sorang dengan henpon baru nie....memang release tension kot....hahahaha....sapa nak try, meh la pinjam....ke aku sorang ja yang baru tau ada 'mode' nie???? boleh dok buat chewi sorang-sorang....bahahahahahahaha

Oleh kerana hp aku model terbaru jd da berminggu aku tunggu cover dan twinted tk sampai lg cina hp cakap lagi 1 minggu so tunggu sajalah aku beli ni pun dgn kaean aku wan pn sama beli model hp kami jd _2 unit pembelian so dpt discount cikit klu kt luar sana mungkin agak mahal.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping