Thursday, December 15, 2016

balik kg laiee

Hari isnin baru ni 12hb dismember 2016 balik kg aku kodiang Kedah lagi.kebetulan tak d rancang plan nk p maulut nabi pastu pergi kulim ke kedai komputer.nak tak nak lepas makan kenduri selepas marhaban d masjid guar perahu abah wan ajak makan kenduri kawin kenalan abah wan.motor aku tinggal d rumah wan.

Dalam perjalanan jalan kg sambil memerhati keindahan kg Dan sawah padi aku asyik berzikir buatnya wan bawa laju sampai  di masjid d tasek geluggor kami sembahyang jemaah fardu zohor Dan sambung perjalanan.

Sampai d tempat kenduri jam 4 ptg makanan best Serbaneka Jeni's makanan ada makan kenduri d guar cempedak gurun Kedah.Kedah memang best.singah beli kerepek piasang.kerepek ubi.putu beras.maruku.cucur meniram Buah tangan KT mak.

Selepas makan abah wan ajak kami balik kg aku d kodiang dah sampai dekat dah kami menrusi sepanjang jalan sembahyang asar d masjid tambak bunga Dan meneruskan perjalanan dalam kg. Tok pasai menrusi jambatan tinggi kelihatan d Kuala sungai kg nelayan banyak jual ikan segar baru naik Dari bot nelayan.

Then masuk megat dewa Dan terus p kodiang srpanjang jalan tali air Dan sawah kg. Sampai d rumah tok 6.45 ptg tok suruh kait Buah limau kedangsa tumpang awai.kami pun kait Buah limau kedangsa d depan rumah abah.abah tak ada d rumah pergi makan kenduri d kl dan melaka.abg Edie pun tiada d rumah kereta tak ada dan jumpa tok.anak menakan.paksu pun tk ada pergi meniaga d kantin canglun Kedah.selepas sembahyang Jamak magrib Dan isyak kami pun bertolak pulang ke Penang jam 9 malam.jumpa toksu Dan balik.

Sampai d highway tikam batu hujan lebat sampai d penanti bkt.mertajam aku pun ambil barang dN balik naik motor basAh lecun SBB.hujan.sampai d rumah jam 12.45 pagi aku pun tk sempat nk bagitahu mak balik lambat SBB. Hp aku bateri Kong.penat letih tak tau nk cakap keluar Dari 9 pagi.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping